×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
لزوم تشکیل سازمان سرمایه گذاری در شهرداری بوشهر

به گزارش چغادک نیوز، نبود سازمان سرمایه گذاری در شهرداری بوشهر، سبب شده تا موضوع سرمایه گذاری شهری با حجم انبوهی از دستورالعمل های گاها متناقض با مشکلات بسیار عدیده ای مواجه باشد.

این سازمان که به عنوان یک حلقه واسطه بین شهرداری و سرمایه گذاران بخش خصوصی و مشارکتی مردمی قابل تعریف است، می تواند با بستر سازی امنیت سرمایه گذاری و کاهش بروکراسی اداری زمینه جذب منابع و تحول در بهبود وضعیت بسیار ضعیف کنونی سرمایه گذاری شهری را به همراه داشته باشد.
امروزه تهاتر در بخش های اقتصادی فیمابین شهرداری و بخش خصوصی به عنوان یک راهکار عملی در شرایطی که با کمبود شدید منابع و بالابودن مصارف در شهرداری بوشهر مواجه هستیم، می تواند مورد نظر قرار گیرد .
به عبارتی دیگر با وجود مشکلات گسترده شهرداری بوشهر در زمینه های مختلف از جمله بازکردن معابر،  توسعه فضای سبز شهری، آسفالت معابر و خیابان ها ، جمع اوری پسماندهای شهری و شرایط نامساعد حضور سگ های بلاصاحب در کلیه محلات شهری می توان در قالب تهاتر امکاناتی متناسب با خواسته های شهرداری به سرمایه گذاران بخش خصوصی ارائه کرد و سرمایه گذار نیز موظف است هم راستا با نوع تخصصش و در همین چارچوب بخشی از مشکلات حوزه شهری را ساماندهی کند.
از دیگر نکات برجسته ایجاد سازمان سرمایه گذاری در شهرداری بوشهر می توان به تخصصی و متمرکزکردن نوع تصمیمات برای بررسی درخواست های سرمایه گذاری اشاره کرد.
برای شکل گیری این سازمان، نیازی به جذب نیروهای جدید نیست و می توان از نیروهای متخصصی که هم اکنون به شکل پراکنده ای در بدنه شهرداری و سازمان های تابعه اش فعالیتی تخصصی در زمینه جذب سرمایه گذاری انجام نمی دهند، استفاده کرد.
یکی از مهمترین وظایفی که سازمان سرمایه گذاری شهرداری بوشهر می تواند انجام دهد، این است که پروژه های بزرگ شهری را در بودجه عمومی کشور ببیند و با رهاسازی منابع مالی درونی، تمرکزش را بر اجرای پروژه های کوچک تر در قالب بودجه سالانه شهرداری برنامه ریزی کند.
جلوگیری از جزیره ای عمل کردن واحدهای مختلف شهرداری در حوزه سرمایه گذاری شهری، کاهش زمان بررسی طرح های سرمایه گذاری ، تامین مالی پروژه های شهرداری و استفاده از توان کارآفرینان، شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها از جمله وظایفی است که می تواند در قالب ایجاد سازمان سرمایه گذاری شهرداری بوشهر ، عملیاتی شود.
یادداشت: دکتر شهرام شجاعی ، کارآفرین برتر بوشهری در سطح کشور
انتهای پیام/

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false