برنامه جامع کاهش آلودگی‌های زیست محیطی منطقه پارس جنوبی تدوین شد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
برنامه جامع کاهش آلودگی‌های زیست محیطی منطقه پارس جنوبی تدوین شد

به گزارش چغادک نیوز، فرهاد قلی‌نژاد ظهر امروز در نشست بررسی روز ملی هوای پاک در شهرستان دشتی، هوای پاک را حق طبیعی همه موجودات دانست و اظهار داشت: داشتن هوای پاک نیاز به مشارکت همه دستگاه‌ها اهم از اجرایی، صنعتی و واحدهای آلاینده است.

وی با تاکید بر کنترل آلایندگی صنایع و اجرای پیوست‌های زیست محیطی گفت: رعایت زیست محیطی در صنایع به ویژه مجموعه‌های تولیدی سبب منتفع شدن جامعه خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر قانون هوای پاک را مصوبه مجلس شورای اسلامی دانست افزود: دولت این قانون برای اجرا به همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط ابلاغ کرده که رعایت این قانون الزامی است.

قلی‌نژاد با اشاره به برنامه‌های زیست محیطی در منطقه پارس جنوبی تاکید کرد: در این راستا برنامه جامع کاهش آلودگی‌های زیست محیطی منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی تدوین شده و در برنامه یک‌ساله و سه ‌ساله برای کاهش آلودگی‌های زیست محیطی در منطقه پارس جنوبی اجرا می‌شود.

وی با تاکید بر انتقال تمامی پسماندهای صنعتی پارس جنوبی به خارج از استان بوشهر خاطر نشان کرد: تمامی پسماندهای صنعتی، ویژه و خطرناک پارس جنوبی برای بازیافت از استان بوشهر خارج می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از شناسایی تمامی مراکز آلودگی زیست محیطی در منطقه پارس جنوبی خبر داد و بیان کرد: در این راستا پاکسازی سایر پسماندهای عادی در منطقه پارس جنوبی در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر خورموج هم پروژه‌های اجرا شده محیط زیستی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در این راستا ضمن ساماندهی سایت زباله قدیم، نسبت به راه‌اندازی ایستگاه سنجش آلایندگی در دشتی اقدام شده است.

عبدالمهدی بازیار به پروژه‌های در حال انجام پرداخت و بیان کرد: تامین زمین ۵۰ هکتاری برای سایت جدید پسماند، اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا، اجرای کمربند سبز با کاشت ۶۰۰ درخت، ساخت جاده سلامت به طول ۲ کیلومتر و کاشت ۶۰۰ درخت، احیا نخلستان و باغ گیاه‌شناسی شهرداری به تعداد یک‌هزار نخل و درختان بومی از جمله پروژه‌های حوزه زیست محیطی شورای شهر خورموج است.

وی، تدوین قوانین در شورای شهر خورموج  برای جلوگیری از قطع درختان و باغات پایین‌دست و شناسنامه‌دار کردن درختان قدیمی را از دیگر برنامه‌ها دانست و افزود: پروژه کمربند سبز خورموج در ۲۲ بهمن امسال افتتاح و پروژه جاده سلامت و نخلستان شهرداری خورموج هم کلنگ‌زنی می‌شود.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر خورموج با بیان اینکه کمیته زیباسازی در شهرداری تشکیل شده است گفت: کاهش آلایندگی کارگاه‌های سنگ شکن‌ها و کارخانه گچ و آسفالت در اطراف شهر خورموج مورد توجه قرار دارد و به صنوف آلاینده مجوز فعالیت در مناطق مسکونی داده نمی‌شود./تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false