اف‌بی‌آی مظنون سوءقصد به جان پلوسی را باز‌داشت کرد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
اف‌بی‌آی مظنون سوءقصد به جان پلوسی را باز‌داشت کرد

به گزارش چغادک نیوز، اداره تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی) روز سه‌شنبه خبر داد فردی که ادعا می‌شود علیه جان «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا سوء قصد کرده باز‌داشت شده است.

به نوشته وبگاه خبری-تحلیلی «هیل»، اف‌بی‌آی گفته این مرد اهل ایالت جورجیا را که تهدید کرده بود نانسی پلوسی را به قتل می‌رساند در واشنگتن دی‌سی دستگیر کرده است.

حکم باز‌داشت اف‌بی‌آی، که یکی از رسانه‌های محلی ایالت جورجیا وابسته به شبکه «سی‌بی‌اس» به دست آورده، فاش کرده که مردی به اسم «کلیولند مِرِدیت» به ارسال چند پیام متنی به دوستان و خانواده خود و ابراز تمایل برای آسیب رساندن به پلوسی متهم شده است.

در این حکم باز‌داشت همچنین به اظهارات دیگر این مرد نیز اشاره شده که وی قصد داشته سلاح و مهمات را با خود با واشنگتن دی‌.سی بیاورد.

در یکی از پیام‌هایی که گفته می‌شود این مظنون ارسال کرده و توسط عوامل اف‌بی‌آی بر روی تلفن او کشف شده،‌ وی از «شلیک یک گلوله به سر» نانسی پلوسی صحبت کرده است.

این در حالی است که نانسی پلوسی اظهار‌نظری در خصوص دستگیری این مظنون نداشته است.

در جریان تأیید آرای الکترال انتخابات آمریکا و پیروزی جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا به دست رئیس مجلس نمایندگان و دیگر اعضای کنگره آمریکا، این مقامات با تهدید‌های خشونت‌آمیزی مواجه شدند که اوج آن حمله هواداران ترامپ به کنگره آمریکا در چهار‌شنبه هفته گذشته بود.

تاکنون بیش از ده‌ها نفر که با حادثه هفته گذشته کنگره مرتبط بوده‌اند، باز‌داشت شده‌اند و در جریان این حمله هم پنج نفر از جمله یکی از مأموران پلیس کنگره کشته شدند.

بسیاری از قانونگذاران و مقام‌های آمریکایی هم که از ترامپ به دلیل تهییج هواداران خود برای حمله به کنگره انتقاد کرده‌اند خواستار بر‌کناری وی شده‌اند.

بامداد امروز اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا به قطعنامه برکناری ترامپ  از طریق فعالسازی متمم ۲۵ قانون اساسی ایالات متحده آمریکا رأی‌ مثبت دادند.

قطعنامه فوق که «جیمی راسکین» نماینده دموکرات ایالت مریلند آن را ارائه کرده است از «مایک پنس» معاون ترامپ درخواست می‌کند که «هرچه سریعتر از اختیارات و قدرت خود طبق بند چهار متمم ۲۵ برای تشکیل و بسیج کارکنان اصلی ادارات اجرایی در کابینه برای اعلام آنچه که برای یک ملت وحشت‌زده آشکار و واضح است، استفاده کند و آن این است: رئیس‌جمهور قادر به انجام موفقیت‌آمیز وظایف خود نیست».

طبق بند چهارم متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا، پنس این اختیار را دارد که در صورت ناتوانی رئیس‌جمهور برای انجام وظایفش، با موافقت اکثریت کابینه از او سلب اختیار کند و خود بلافاصله وظایف او را به عنوان سرپرست ریاست‌جمهوری آمریکا برعهده بگیرد./فارس

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false