واگذاری زمین برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در ۱۲ شهر استان بوشهر | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
واگذاری زمین برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در ۱۲ شهر استان بوشهر

به گزارش چغادک نیوز؛ حمید حیدری بریدی عصر سه‌شنبه در نشست با نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تلاش‌های بسیار خوبی در راستای کمک به بازسازی و بهسازی واحدهای مسکونی در استان بوشهر صورت گرفته و طرح‌های مهمی را در دست اجرا داریم.

وی اضافه کرد: در راستای بازسازی مناطق سیل‌زده استان بوشهر، ۵۱ میلیارد تومان برای پرداخت به منازل آسیب دیده شهری و روستایی کنگان، جم، دیر، دشتستان و گناوه تخصیص یافته است.

حیدری بریدی از پرداخت ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات با نرخ چهار درصد به هر واحد آسیب‌دیده شهری خبر داد و افزود: همچنین برای هر واحد ۱۵ میلیون تومان وام معیشتی کم‌بهره و ۲۹ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر بیان کرد: برای هر واحد مسکونی شهری برای بازسازی در مجموع ۹۴ میلیون تومان به صورت وام چهار درصد و کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: در شهرستان‌های کنگان، جم، دیر، دشتستان و گناوه، به صاحبان واحدهای آسیب‌دیده روستایی ۴۰ میلیون تومان وام با سود چهار درصد، ۱۵ میلیون تومان تسهیلات کم بهره معیشتی و ۲۵ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

حیدری بریدی خاطرنشان کرد: در مجموع ۸۰ میلیون تومان وام کم بهره و کمک بلاعوض برای بازسازی هر واحد مسکونی روستایی آسیب دیده از سیل پرداخت می‌شود.

وی افزود: ۳۰ میلیون تومان وام بازسازی و معیشتی با نرخ سود چهار درصد و ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برای ۵۷۶ واحد مسکونی که آسیب دیده‌اند پرداخت خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر با اشاره به سهم دو هزار و ۳۰۰ واحدی استان بوشهر در طرح اقدام ملی مسکن، تاکید کرد: اداره کل راه و شهرسازی دو هزار و ۲۱ قطعه زمین در ۱۲ شهر برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن واگذار کرده است.

وی ادامه داد: برای شرکت در طرح اقدام ملی مسکن در استان بوشهر تاکنون ۲ هزار و ۹۷۰ نفر ثبت نام کرده‌اند.

لزوم تسریع در پیشبرد پروژه‌ها

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تقدیر از خدمات گسترده بنیاد مسکن در نقاط مختلف کشور اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یادگار امام راحل است.

عبدالکریم جمیری با تاکید بر لزوم تسریع در اجرای پروژه‌های عمرانی استان اضافه کرد: تلاش داریم تا در سطح کلان برای پیشبرد پروژه‌های عمرانی استان بوشهر پیگیری لازم را داشته باشیم.

منبع: مهر

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false