پورمحمدی: بعضی با خوداجتهادی دستوارت شرعی و قانونی را آنچنان که خود می فهمند انجام می دهند | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
پورمحمدی: بعضی با خوداجتهادی دستوارت شرعی و قانونی را آنچنان که خود می فهمند انجام می دهند

وزیر دادگستری گفت: دولت و به خصوص کارگزاران درون دولت و رییس جمهور به اجرای دستورات دینی و تقویت و اعتلا و عزت اسلام پایبند و متعهد هستند.

به گزارش "چغادک نیوز"، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی شامگاه چهارشنبه در شورای اداری شهرستان آباده افزود: از راهنمایی و ارشادات و تذکرات مراجع معظم تقلید و علمای بزرگوار عمیقا استفاده می کنیم و آن را نعمت بزرگی از جانب خداوند می دانیم و شکرگذاریم.

وی با اشاره به سخنان رییس جمهور در جمع مردم شیراز که حرکت گسترده مردم در استقبال از خدمتگزاران خود را پیامی روشن و رسا به دنیا و مذاکره کنندگان بر شمرده بود، افزود: باوجود همه دسیسه ها و فشارها، کشور از جهات مختلف به راه خود ادامه می دهد و گامهای مثبت و رو به جلو بر می دارد و پیشرفتها هر روز به چشم دیده می شود هرچند گاهی این حرکت کند است.

وزیر دادگستری با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی و برافراشتن پرچم حکومت مردم سالاری دینی و کسب استقلال و عزت ملت ایران در شرایط تحریم و مشکلات فراوان داخلی شکل گرفت، همه ارکان کشور را تحت اراده و خواست ملت دانست و بیان کرد: در پایان سال دو انتخابات خبرگان رهبری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی را پیش رو داریم که بسیار مهم هستند و اگر امروز رییس جمهور با قدرت و اقتدار صحبت می کند به دلیل پشتوانه رای شما مردم است که این مسئله اساسی در کشور است.

مهمترین مسئله امروز حل مشکلات اقتصادی با نگاه به درون

حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی مهمترین مسئله موجود را حل مشکلات اقتصادی کشور و رفع کمبودها، نواقص و بیکاری برشمرد و گفت: تورم به عنوان موضوعی کاملا آزار دهنده مردم را تحت فشار گذاشته و سالیانی است که تحت فشار این مشکل هستیم و باید با جدیت برای آن چاره اندیشی کنیم حل این مشکلات با اراده و همت ما و مردم و نگاه به درون انجام پذیر است و دولت معقتد است است تحول باید از درون شکل بگیرد.

وزیر دادگستری با اشاره به ضرورت صرفه جویی بیان کرد: دنبال آن هستیم که  منابع را تجمیع، تدبیر و برنامه ریزی کنیم و به خروجی کارها توجه داشته باشیم و نرخ بهره وری بالا ببریم، منابع را به خوبی دسته بندی و در استفاده از آنها اولویت شناسی کنیم .

وی تاکید کرد:  با توجه به فرمایش مکرر مقام معظم رهبری نگاه ما باید حتما نگاه به درون باشد و تنها راه نجات ما همین است و دولت عمیقا به این موضوع اعتقاد دارد و در این راستا اگر امروز در مذاکرات با جدیت شرکت می کنیم برای احقاق حقمان است.

حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی با اشاره به بخشی از سخنان رییس جمهور که با این مذاکرات حرکتهای بعدی را انجام خواهیم داد، گفت: حرفهای زیادی در عرصه جهانی داریم، امروز جایگاه مان را تثبیت کرده ایم، حق ما را ضایع کردند اما درمانده نیستیم و اقتصادمان با نگاه به خارج شکل نگرفته دولت در خط ترسیمی مقام معظم رهبری گام بر می دارد و اجازه تاخت و تاز و چند دستگی و جنگ و درگیری در منطقه را نمی دهیم.

وزیر دادگستری ایمان و همدلی و دیانت ملت ایران را یک خزانه بی انتها بر شمرد و گفت: دیانت عقلانی و عالمانه، آگاهانه و بر مبنای عدالت و رفتار انسانی گنج بی پایان ماست که احساس اقتدار می کنیم و حتما دولت و بخصوص ما کارگزاران درون دولت و رییس جمهور به اجرای دستورات دینی و تقویت و اعتلا و عزت اسلام پایبند و متعهدیم و به آن افتخار می کنیم و سرمایه اصلی خود می دانیم و از راهنمایی و ارشادات و تذکرات مراجع معظم تقلید و علمای بزرگوار عمیقا استفاده می کنیم.

وزیر دادگستری در بخش دیگری از سخنان خود و با تاکید بر اینکه دولت دلسوزی بزرگان دینی و دلسوزان نظام را مغتنم و سرمایه ای برای کشور و دولت می داند، بیان کرد: دولت معتقد است همه باید نسبت به اجرای دستورات دینی مقید و ملتزم باشند و در ترویج دین به عنوان یک مسلمان و وظیفه عمومی، اسلامی، عقلی و اجتماعی به اصلاح امور و امر به معروف و نهی از منکر بپردازیم و این را وظیفه خود می دانیم.

حجت الاسلام پورمحمدی با اشاره به اینکه مسئله مهم، نحوه عملکرد دستگاه های دولتی و حکومتی است، اظهار داشت: باید نسبت به تعهدات، ماموریتها و وظایف قانونی خودمان وفادار بوده و همه کوشش خود را برای انجام این وظایف به کار بگیریم و مبنای عمل همه دستگاه ها باید تکالیف قانونی و تصریحات قانونی باشد نه برداشت و قضاوت و استنباط مدیران و ماموران دولتی از دستورات دینی و قوانین چه نسبت به مسایل شرعی و چه قانونی، این دغدغه و نگرانی از گذشته بوده که بعضی با خوداجتهادی و تفسیرهای فردی و یا گروهی از وظایف قانونی خود طفره می روند یا دستوارت شرعی و قانونی را آنچنان که خود می فهمند تفسیر می کنند انجام می دهند.

وزیر دادگستری با بیان اینکه  ملاک و معیار در حوزه ماموریت سازمانی قانون است، افزود:آنچه رییس جمهور در برخی دیدارها و گفتگوها بر آن تاکید کرده اند این مطلب است که دستگاه های دولتی و کارکنان آنها ضمن انجام تکالیف عمومی، شرعی و قانونی در حوزه مسئولیت باید به تصریحات قانونی توجه کنند و در این زمینه باید پاسخگو باشند نه به تفسیرها، برداشتها و خوداجتهادی های شخصی و ملاک و معیار هم در حوزه ماموریت سازمانی قانون است و حتما اشارات و تذکرات مراجع مکرم تقلید نیز به جا، مغتنم و راهگشاست.

حجت الاسلام  پورمحمدی با تاکید بر اینکه در فضای سوظن و بدبینی و غیرهمدلی باید تلاش کنیم از عباراتی که تفسیربردار است کمتر استفاده شود، گفت: هیچ هیچگاه نمی توانیم جلوی مغرضین و آنان که سودای خیرخواهی ندارند و با عینک بدبینی نگاه می کنند بگیریم.

وی گفت: خداوند در قرآن کریم می فرماید« فأما الذین فی قلوبهم زیغ فیتبعون ما تشابه منه ابتغاء الفتنه وابتغاء تأویله» کسانی که در قلوبشون ناخالصی وجود دارد می روند دنبال موارد متشباهات و مبهمات می گردند تا آنها را وارونه جلوه دهند و فتنه انگیزی کنند یا عده ای به دنبال بی مبالاتی دینی و اجتماعی هستند و از هرکلام و سخنی در جهت مقاصد خودشون سواستفاده می کنند حتی آیه قرآن را هم که کلو و اشربوا هست را می گویند کلوا و اشربوا را خودت گوش کن و لاتسرفوا را فراموش کن.

وزیر دادگستری با اشاره به سال همدلی و همزبانی و وجود نجات و موفقیت در این مسیر، سیاست دولت را آسان سازی، شفاف سازی و حرکت به سمت دولت الکترونیک برشمرد و گفت: امروز نسل جدید و توانمند و نسل فرهیخته و مسلح و مسلط به دانش روز باید زمام امور را به دست بگیرد، نسلی که از مشکلات آگاه و درد مردم را بشناسد و یک تحول بزرگ باید شکل بگیرد.

حجت الاسلام پورمحمدی با تاکید بر بسترسازی رویش و حرکت انقلابی مد نظر رهبری و دولت، هوشمندی و بلندنظری و همراهی مردم را سبب امیدواری مجموعه نظام و دولت و انگیزه ای قوی برای حل مشکلات بر اساس برنامه ریزی و تدبیر برشمرد.

 
منبع: مهر

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false