×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
برای برخورد با مفاسد اقتصادی با کسی تعارف نداریم/یک موسسه مالی فاقد مجوز با ۵۰۰ شعبه غیرمجاز در کشور فعالیت می‌کند

دادستان کل کشور گفت: اراده جدی برای برخورد با مفاسد اقتصادی و زمین‌خواری در دستگاه قضا وجود دارد و در این زمینه با کسی تعارف نداریم .

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از فارس ، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری استان بوشهر، اظهار کرد: نقش دستگاه‌های اجرایی در کنار دستگاه قضایی برای مقابله با تهدیدات فساد اقتصادی، زمین‌خواری و قاچاق کالا برجسته است .

وی افزود: عملکرد دستگاه قضا در زمینه مبارزه با پدیده زمین‌خواری، فساد اقتصادی و قاچاق کالا نشان‌دهنده وجود یک اراده قوی برای مقابله با این مفاسد است .

دادستان کل کشور یادآور شد: حل مسئله قاچاق به عنوان یک پدیده‌ای که تولید ملی را تهدید می‌کند نیاز به یکسری مقدمات دارد تا قاچاق کالا برای قاچاقچیان مقرون به صرفه نباشد .

وی یادآور شد: اگر این مقدمات انجام شود امور به گونه‌ای اصلاح می‌گردد که سبب می‌شود پرونده‌ای در این زمینه بر روی میز قضات قرار نگیرد .

رئیسی با اشاره به وجود بعضی از بسترهای تخلف در کشور، اظهار کرد: وقتی یک موسسه مالی و اعتباری فاقد مجوز با ۵۰۰ شعبه غیرمجاز در کشور فعالیت می‌کند مشخص است که در جاهایی می‌تواند منشاء ایجاد تخلف‌ها و دردسر برای مردم شود .

وی تصریح کرد: تعدادی از مدیران گزارش‌های مبنی بر تخلف مدیر قبل از خود اعلام می‌کنند که آن را اعتمادسازی برای جامعه نام‌گذاری کرده‌اند در حالی که این وضعیت خود سبب ایجاد بی‌اعتمادی بیشتر در جامعه می‌شود .

دادستان کل کشور، اظهار کرد: فقط در شرایطی که با فرد سوء استفاده‌کننده برخورد شد یا شرایطی ایجاد گردید که منافذ ایجاد تخلف مسدود گردید می‌توان به جامعه اعلام کرد تا سبب اعتمادسازی شود .

وی افزود: وقتی می‌گوییم که هم‌اکنون فقط در تهران یک‌صد نفر به جرم اخلال در نظام اقتصادی در زندان می‌باشند مردم خوشحال و به مسئولین اعتماد می‌کنند.

رئیسی خطاب به مسئولان، گفت: در سالگرد پیام هشت ماده‌ای مقام معظم رهبری برای مبارزه با مفاسد مالی و اقتصادی همه مسئولان باید در حوزه‌های مختلف و بدون فرافکنی اقدام به اجرای این دستورات کنند تا ضمن ایجاد اعتماد عمومی شاهد کاهش تعداد پرونده‌ها در دستگاه قضا باشیم‌.

وی توسعه‌یافتگی همه‌جانبه کشور را ضروری دانست و عنوان کرد: این توسعه‌یافتگی زمانی کام مردم را شیرین می‌کند که همراه با نظارت دقیق سازمان‌های مسئول باشد.

دادستان کل کشور اضافه کرد: شرط موفقیت در خدمت‌گذاری به مردم داشتن ظرفیت‌های لازم در پرتو ارتباط با خداوند است‌.

وی بیان کرد: آخرین مرحله برای رفع معظلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی رجوع به دستگاه قضاست.

در این آیین از عملکرد بیش ازهشت سال حیدر بحرانی در دادگستری استان بوشهر قدردانی به عمل آمد و علی جمادی به عنوان جایگزین وی به عنوان رئیس کل دادگستری استان بوشهر معارفه شد.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false