مطالعات اجرای مدیریت پسماند در۱۴ شهر ساحلی بوشهر انجام شد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
مطالعات اجرای مدیریت پسماند در۱۴ شهر ساحلی بوشهر انجام شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهرگفت: با توجه به اینکه شهرهای ساحلی استان بوشهر در معرض آلودگی‌های زیست محیطی هستند مطالعات اجرای مدیریت پسماند در۱۴ شهر ساحلی بوشهر انجام شده است.

به گزارش "چغادک نیوز"، حسین دلشب در همایش توسعه دانایی محور با عنوان خلیج فارس دریای فرصت‌ها با بیان اینکه حفظ اکو سیستم دریایی رسالت و وظیفه همگان است اظهار داشت: حفظ اکوسیستم دریایی سواحل استان بوشهر به خاطر داشتن بیشترین مرز آبی در خلیج فارس ضروری است.

وی، با تاکید بر تقویت دانش محیط زیست  در ابعاد گوناگون تصریح کرد: دانش محیط زیستی در جامعه بسیار ضعیف است و تقویت آن در بین مردم و مسئولان دستگاه‌های اجرایی ضروری است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با تاکید بر نگاه زیست محیطی مسئولان در اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌ها افزود: مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید در اجرای طرح‌های خود از نگاه بین بخشی خارج شوند و با درنظر گرفتن همه شرایط زیست محیطی فعالیت کنند.

دلشب با اشاره به اینکه سواحل شنی از مهم‌ترین سرمایه‌های زیست محیطی در هر منطقه است افزود:  با توجه به نقش مهم سواحل در حفظ سرمایه‌های زیست محیطی با هر گونه تخریب سواحل شنی ناشی از ساخت و ساز درسواحل استان بوشهر برخورد قانونی می‌شود.

وی، با تاکید بر این نکته که همه دستگاههای اجرایی باید برنامه زیست محیطی در فعالیت‌های خود لحاظ کنند افزود: مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید برای فرهنگ سازی در حوزه زیست محیطی برنامه داشته باشند و در این راستا جوامع فعال مردمی نیز سازماندهی کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به اینکه ۸۰ درصد شهرستان‌های استان بوشهر هم‌جوار ساحل خلیج فارس هستند گفت: از ۱۰ شهرستان استان بوشهر هشت شهرستان آن در کنار دریا قرار دارد.

دلشب با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد مناطق حفاظت شده استان بوشهر ساحلی هستند افزود: از هفت منطقه حفاظت شده محیط زیست در این استان شش منطقه ساحلی هستند.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های اجرا شده در منطقه پارس جنوبی سبب از بین رفتن اکوسیستم دریایی شده است گفت: استحصال زمین از دریا که بیشتر در منطقه عسلویه و پارس جنوبی است منجر به از بین رفتن مرجانها،جنگلهای حرا و زیستگاه‌های لاک پشت‌ها شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر عمده ترین آسیب‌ها از نظر زیست محیطی  ورود فاضلاب‌ها به خلیج فارس دانست و تصریح کرد: ورود فاضلاب‌ها، پساب‌های صنعتی، رسوبات آب‌های سطحی و مواد زاید جامد عمده‌ترین آسیب‌ها از نظر زیست محیطی به خلیج فارس است.

دلشب سازمان‌های مردم نهاد را بازوانی قدرتمند برای حوزه محیط زیست دانست و گفت: انجمن‌های مردم نهاد و فعالیت‌های مدنی آنها به عنوان بازوان مردمی و قدرتمند در کنار محیط زیست قرار دارند که مطالبه‌گر مطالبات جامعه هستند.

وی از اجرای طرح مطالعاتی مدیریت پسماند در سواحل استان بوشهر خبرداد و افزود: با توجه به اینکه شهرهای ساحلی استان بوشهر در معرض آلودگی‌های زیست محیطی هستند مطالعات اجرای مدیریت پسماند در۱۴ شهر ساحلی بوشهر انجام شده است.

مهر

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false