استانی شدن انتخابات موجب جولان احزاب می‌شود | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
استانی شدن انتخابات موجب جولان احزاب می‌شود

عضو فراکسیون رهروان مجلس گفت: استانی شدن انتخابات مجلس موجب جولان احزاب مختلف و سردرگمی مردم می‌شود.

به گزارش "چغادک نیوز"، محمد بیاتیان نماینده مردم بیجار و عضو فراکسیون رهروان مجلس شورای اسلامی درباره طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طرح استانی شدن انتخابات مجلس طرح خوبی است اما شاید زمان مطرح شدن آن خوب نباشد و زیرساخت‌های لازم آماده نباشد.

وی افزود: به دو دلیل مذکور فکر می‌کنم طرح استانی شدن انتخابات مجلس در این مقطع هم مورد اقبال نمایندگان قرار نمی‌گیرد و هم اینکه خیلی شورای نگهبان نظر مثبتی در این زمینه نداشته باشد.

این نماینده مجلس درباره نقاط قوت طرح استانی شدن انتخابات مجلس گفت: از نقاط قوت این طرح این است که نمایندگان از بخشی‌نگری و محله‌ای‌نگری بیرون می‌آیند و کاملاً به قانون‌گذاری و نظارت توجه می‌کنند.

بیاتیان درباره نقاط ضعف طرح استانی شدن انتخابات مجلس نیز تصریح کرد: با این طرح، شهرهای کوچک، روستاها و مناطق مختلف به‌دلیل ضعف عملکرد مدیران دولت‌ها بی‌صاحب می‌مانند و تقریباً مشکلات‌شان به سمت لاینحل ماندن می‌رود.

وی با اشاره به عدم وجود زیرساخت‌های حزبی در کشور اضافه کرد: ما زیرساخت حزبی و دو یا سه حزب نداریم که به لیست واحد رأی دهیم. لذا استانی شدن انتخابات مجلس موجب جولان احزاب مختلف و سردرگمی مردم می‌شود و نخبگان و شایستگانی که پول ندارند، شاید نتوانند به مجلس راه پیدا کنند و باید وابسته شود.

عضو فراکسیون رهروان مجلس ادامه داد: به دلیل تعدد و تکثر کاندیداها و نبود ساختار حزبی، نمی‌توان تریبون صدا و سیما را در اختیار همه کاندیداها قرار دهد. بنابراین در این مقطع پول است که کار می‌کند و شائبه‌ها و واقعیت‌ها مبنی بر خرید آرا در برخی شهرهای کوچک بیشتر خواهد شد.

 
منبع: تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false