×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
مرگ دختر شیرخوار مسلمان میانماری بر اثر گرسنگی

یک دختربچه شیرخوار مسلمان روهینگیایی در اثر سوءتغذیه جان خود را در اردوگاه شابلور بنگلادش از دست داد.

به گزارش "چغادک نیوز"، یک دختربچه شیرخوار مسلمان آواره میانماری در اثر سوءتغذیه جان خود را از دست داد.

سایت خبری «اراکان» میانمار به نقل از روزنامه «بورما تایمز» نوشت: این دختر شیرخوار روهینگیایی که همراه پدر و مادرش در اردوگاه شابلور بنگلادش زندگی می‌کرد، در اثر کمبود شیر و مواد غذایی جان باخت.

گفتنی است پدر این طفل شیر‌خوار نیز چندی پیش به طرز مشکوکی به هنگام سفر به مالزی از دنیا رفت.

اوضاع آوارگان مسلمان میانمار ساکن در بنگلادش به دلیل کمبود مواد غذایی، نبود آب آشامیدنی سالم، شیوع بیماری‌ها، عدم دستیابی به خدمات درمانی و بهداشتی و عدم حضور سازمان‌های امداد‌رسانی، وخیم گزارش‌شده است.

گفتنی است حدود ۳۰۰هزار آواره روهینگیایی در مرزهای بنگلادش و میانمار سکونت دارند که همگی در بحرانی‌ترین اوضاع به سر می‌برند.

دولت میانمار، مسلمانان روهینگیایی را که جزء ساکنان قدیمی و اصلی این کشور هستند، مجبور می‌کند بین اعتراف به بنگالی بودن و بازداشت و زندانی شدن و زندگی در اردوگاه‌هایی با شرایط وخیم در مکان‌هایی نامعلوم، یکی را برگزینند.

مسلمانانی که بازداشت می‌شوند در معرض شکنجه‌های وحشیانه قرارگرفته و برخی جان خود را زیر این شکنجه‌ها از دست می‌دهند.

بسیاری از مسلمانان روهینگیایی برای نجات از نسل‌کشی در میانمار مجبور به فرار به کشورهای همسایه شده‌اند؛ اما اگر بتوانند زنده از دریا و از دست قاچاقچیان انسان عبور کنند، در کشورهای مقصد نیز با مشکلات بسیار زیادی برای ادامه زندگی مواجه هستند.

باگذشت ۳ سال از شروع دور جدید پاک‌سازی نژادی-مذهبی در میانمار، بودایی‌ها در سایه حمایت دولت همچنان به قتل، غارت و تجاوز جنسی به مسلمانان روهینگیا ادامه می‌دهند؛ اما سازمان‌های بین‌المللی و خصوصاً کشورهای اسلامی هنوز در سکوت به سر می‌برند.

 
منبع: فارس

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false