×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
شمار قربانیان زلزله نپال از ۴۰۰۰ نفر گذشت

سه روز پس از زلزله شدید ۷.۹ ریشتری نپال، آمار قربانیان به بیش از ۴ هزار نفر رسید و تیم‌های امداد و نجات در جست‌وجوی افراد گم‌شده هستند.

به گزارش "چغادک نیوز"، زلزله ‌ای با مقیاس ۷٫۹ در مقیاس ریشتر روز شنبه نپال را لرزاند که خانه‌های بسیاری را تخریب و کشته‌های بسیاری بر جای گذاشت.

به نوشته گاردین، تا کنون تعداد بیش از ۴ هزار نفر بر اثر این زلزله شدید کشته و ۶ هزار و پانصد نفر نیز زخمی شدند.

ارسال و رسیدن کمک‌ها به مردم نپال با کُـندی مواجه بوده است و هنوز برای استقرار مردم زلزله زده تدابیری در نظر گرفته نشده است. شب گذشته سومین شبی بود که مردم زلزله زده نپال از بیم پس لرزه های احتمالی شب را در محوطه های باز گذراندند. این درحالیست که عملکرد کُـند دولت مردم را عصبانی کرده است.

روز گذشته صندوق کودکان ملل متحد، یونیسف اعلام کرد حدود یک میلیون کودک در نپال به شدت تحت تاثیر این زلزله هستند. یونیسف هم‌چنین نسبت به شیوع بیماری‌های واگیردار در نپال هشدار داده است.

به دلیل وجود پس‌لرزه‌های شدید پس از وقوع این زلزله، هزاران نفر از مردم نپال از پایتخت این شهر که نزدیک به مرکز زلزله بوده است، گریختند.

اتباع دیگر کشورها نیز در میان کشته شدگان این زلزله وجود داشتند. به نوشته اسپوتنیک، وزارت خارجه چک اعلام کرد بعد از وقوع این زلزله ۱۰ توریست این کشور گم شدند. در این اعلامیه آمده است تعداد ۴۵ توریست این کشور در هنگام وقوع زلزله در نپال بودند که هم‌چنان ده نفر از آنان پیدا نشدند.

خبرگزاری شینهوآ روز یکشنبه نوشت، بعد از این فاجعه دردناک مردم حیرت‌زده در فرودگاه بین‌المللی شهر کاتماندو تجمع کرده و در تلاشند هرچه سریع‌تر این شهر بحران‌زده را ترک کنند اما عدم هماهنگی و بی نظمی مشکلات بسیار زیادی را ایجاد کرده است.

روزنامه انگلیسی تلگراف هم نوشت، تعداد ۷۰ توریست و کوه‌نورد انگلیسی در میان افرادی هستند که بعد از وقوع این زلزله هم‌چنان خبری از آنان در دسترس نیست.

به دنبال وقوع این زلزله سقوط بهمن در کوههای اورست در هیمالیا نیز گزارش شده است و وزارت داخلی نپال اعلام کرده است که تا کنون ۱۸ کوهنورد خارجی در این بهمن کشته شده‌اند. با این تعداد کشته در یک روز، اورست مر‌گبارترین روز خود را در طول سالیان گذشته تجربه کرد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که ساختمان‌های زیادی از جمله چندین بنای تاریخی در شهر کاتماندو به طور کامل تخریب شده است. این زلزله به قدری شدید بوده که در دهلی نو پایتخت هند و همچنین بخشهایی از بنگلادش نیز احساس شده است.

هم‌چنان صدها نفر زیر آوار گرفتار و شمار کثیری گم شده‌اند همین مساله احتمال افزایش تعداد تلفات را بالا می‌برد.

 
منبع: فارس

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false