حکم گوش دادن به شبکه های ماهواره‌ای | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
حکم گوش دادن به شبکه های ماهواره‌ای

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی نخستین ویژگی و مشخصه انسان عاقل را آرامش دانست و گفت: نخستین عاملی که سبب آرامش در انسان می‌شود اصلاح و تقویت باورها است بنابراین همان گونه که خرید و فروش کتب ضاله حرام است، گوش کردن و خواندن شبهات در صورتی که فرد اهل تحلیل نباشد، جایز نیست.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از رسا، حجت الاسلام ناصر رفیعی عضو هیأت علمی جامعه المصطفی، بعد از ظهر امروز در برنامه «تا نیایش» شبکه پنج سیما با اشاره به اهمیت بحث آرامش در زندگی، اظهار داشت: خداوند متعال در آیه ۱۴ سوره کهف می‌فرماید «قلب‌های آنها را کانون ثبات قرار دادیم» چنان که در روایت نیز آمده است «بالاترین زیبایی، آرامش است».

وی نخستین ویژگی و مشخصه انسان عاقل را آرامش دانست و افزود: نقطه مقابل سکینه و آرامش در قرآن کریم «رعب» است چنان که خداوند می‌فرماید «ما در جنگ بدر در قلوب کفار ترس و اضطراب انداختیم».

حجت الاسلام رفیعی، آرامش را از صفات ائمه اطهار(ع) خواند و ابراز داشت: در حالات امام حسین(ع) آمده است که در همه مقاطع زندگی به ‌ویژه در مصائب روز عاشورا، آرامش داشتند چنان که از چهره ایشان مشخص بود.

وی خاطرنشان کرد: امام سجاد(ع)، زیارت امین الله و مجموعه دعاهای سیزده گانه‌اش را در زمان مخفی بودن مرقد حضرت علی(ع) بیان فرمودند که نخستین دعای حضرت در زیارت امین الله با عبارت «فجعل نفسی مطمئنهً بقدرک» درباره آرامش و اطمینان است.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی تأکید کرد: عقیده از عقد به معنای گره خوردن است از این‌رو عقیده باید محکم باشد و اگر انسان اطمینان داشته باشد که عقایدش درست است، آرامش پیدا می‌کند بنابراین نخستین عاملی که سبب آرامش در انسان می‌شود اصلاح و تقویت باورها است چنان که در آیه ۱۸ سوره فاطر آمده است «کسانی که ایمان می‌آورند و ایمانشان را با شرک مخلوط نمی‌کنند، افرادی آرام هستند».

وی به شبهات عقایدی در فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای اشاره و تصریح کرد: همان گونه که خرید و فروش کتب ضاله حرام است، گوش کردن و خواندن شبهات در صورتی که فرد اهل تحلیل نباشد، جایز نیست.

استاد حوزه و دانشگاه، رسیدن به چهار باور را رمز موفقیت و آرامش اولیای الهی دانست و خاطرنشان کرد: از نظر امام صادق(ع)، تلاش، حیا، آرامش و آمادگی رمز موفقیت در زندگی است چنان که فرمودند «تقویت چهار باور سبب آرامش من شد، باورم این بود که خداوند مرا می‌بیند؛ پس شرم و حیا کردم، باورم این بود که عمل مرا فرد دیگری انجام نمی‌دهد؛ پس تلاش کردم؛ دانستم که رزق من را دیگری نمی‌تواند بدهد؛ پس آرامش یافتم؛ فهمیدم که باید به آن دنیا کوچ کنم و مرگ را باور کردم، پس خود را آماده کردم».

حجت الاسلام رفیعی در پایان با بیان راهکار اصلاح و تقویت باورها گفت: اصلاح و تقویت باورها به وسیله بالا بردن ضریب مطالعه، رجوع به کارشناس و دعا برای رفع شبهات صورت می‌گیرد.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false