ایوبی: چین هزینه‌ جشنواره فجر را تامین کرد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
ایوبی: چین هزینه‌ جشنواره فجر را تامین کرد

حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی در حاشیه مراسم افتتاحیه بازار فیلم تهران در جمع خبرنگاران گفت: قرارداد ساخت فیلم مشترک با چین توانست هزینه‌های برگزاری جشنواره فجر را تامین کند.

به گزارش "چغادک نیوز"، حجت‌الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی در مراسم افتتاحیه بازار فیلم تهران در حاشیه برگزاری بخش بین‌الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر با حضور در جمع خبرنگاران از افتتاح این بازار ابراز خرسندی کرد و گفت: امیدوارم ما در این راه به اهداف  و آرزوهای خود برای سینما برسیم.

وی افزود: امروز خوشحالیم که بازار بین المللی فیلم فجر افتتاح می‌شود. سعی کردیم این بازار متفاوت باشد تا خریداران بتوانند فیلم‌های ایرانی را در آن ببینند. در این بازار فقط ما عرضه کننده هستیم. هدف این بازار هم عرضه و معرفی فیلم‌های ایرانی به دنیا و عقد قرارداد همکاری‌های مشترک است.

رئیس سازمان سینمایی در مورد عقد قرارداد همکاری با سینما چین گفت: چندی پیش یک شرکت معتبر چینی پیشنهاد ساخت یک فیلم مشترک را که می‌تواند برای ما هم مفید باشد، ارائه کرد و قرارداد تولید این فیلم مشترک در همین بازار امضا شد. این فیلم  در مورد کنگفو  است و مقداری هم دارای طنز است. این فیلم جزو پروژه‌های بزرگ و پر هزینه است ولی چین قسمت اعظم این هزینه‌ها را تقبل کرده است. قرارداد این فیلم توانست هزینه‌های همین جشنواره را هم تامین کند. در این اثر نویسندگان، کارگردان و بازیگران مشترک‌ هستند و فیلمبرداری در ایران و چین انجام می‌شود.

ایوبی در مورد همکاری مشترک سینمایی با کشورهای دیگر گفت: ما با ترکیه هم صحبت‌هایی داشتیم و پیش رفتیم. ما با کشورهایی که فضا و فرصت مناسبی دارند می‌توانیم برای ساخت فیلم همکار کنیم. ما با کشورهای مختلف مذاکره می‌کنیم تا آرام آرام شرایط ساخت فیلم‌های بین‌المللی مهیا شود.

وی در مورد چرایی عدم وجود غرفه‌های شرکت‌های خارجی در بازار فیلم تهران، گفت: سینمای ایران در دنیا خریدار دارد و اگر روندی خوبی مهیا کنیم موفق می‌شویم که فیلم‌هایمان را به دنیا عرضه کنیم. ما متقاعد نشدیم که غرفه‌هایی برای فیلم‌های خارجی در این بازار داشته باشیم زیرا توجیهی ندارد که کشورهای خارجی برای خرید و فروش محصولات خود به ایران بیایند. البته اگر قرار شود بازار فیلم تهران تبدیل به یک بازار فیلم جهانی برای خرید و فروش فیلم‌های منطقه شود خوب است. ما پس از برگزاری این جشنواره عملکرد خود را نقد و بررسی می‌کنیم و به نتیجه می‌رسیم که سال آینده این بازار را چگونه برگزار کنیم. البته برگزاری این شکل بازار فیلم در کشورهای دیگر مانند کره، ژاپن و .. متداول است.

 
منبع: تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false