×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
آخرین خبر ازوضعیت حادثه دیدگان آتش سوزی بوشهر

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری بوشهر با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت حادثه دیدگان آتش شوزی اخیر در بوشهر گفت: بخش قابل توجهی از خسارت های این اتفاق، جبران می شود.

به گزارش "چغادک نیوز"، محمد حسن باستی عصر یکشنبه در حاشیه بازدید از منازل مسکونی آسیب دیده اظهار داشت: خبر آتش سوزی در منازل مساکن مهر واقع در محله صلح آباد شهر بوشهر در ساعت ۱۲:۵۸ روز جمعه گذشته به اطلاع ما رسید و ظرف مدت ۳ تا ۴ دقیقه نخستین تیم آتشنشانی در محل حضور یافت و عملیات اطفای حریق آغاز شد.

وی افزود: مجموعه عوامل امور عمرانی استانداری بوشهر نیز به حسب وظیفه، در همان دقایق نخست حادثه در کنار نیروهای آتشنشانی و امداد و نجات هلال احمر حاضر شدند و سریعا سایر اکیپ های امدادی را در منطقه حاضر کردند.

حجم سنگین آتش سوزی و بسیج اکیپ های آتشنشانی استان

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری بوشهر تصریح کرد: با توجه به حجم سنگین آتش سوزی، به اکیپ های آتش نشانی در سطح استان از جمله اداره بندر، شرکت نفت، نیروگاه اتمی و پایگاه هوایی بوشهر اعلام کردیم تا به کمک سایر دستگاه های متولی امر آمده و به وسیله ی تجهیزات مورد نیاز مانند تانکرهای آب، دستگاه های تنفسی، ماسک، کپسول های هوایی و سایر امکانات لازم، حریق را کنترل و مهار کرده و به کمک آسیب دیدگان بشتابند.

باستی با بیان اینکه ظرف مدت یکساعت و نیم پس از حضور اکیپ های آتشنشانی در محل حادثه، حریق به طور کامل مهار و خاموش شد، ادامه داد: اکیپ های آتش نشانی پس از اطفای حریق به ارزیابی علت حادثه و میزان خسارت های ناشی از آن پرداختند.

استقرار ۱۸ کانکس در محل حادثه

وی بیان کرد: از لحظه وقوع حادثه تا ۲۴ ساعت پس از آن، ۱۸ کانکس به منظور اسکان خانواده هایی که منازل آنان دچار سوختگی شده بود در محل مهیا شد و بخشی از ساکنین منازل در کانکس ها اسکان یافتند و برخی از ساکنین آسیب دیده که شغل های اداری دارند هم با هماهنگی های به عمل آمده، در مهمان خانه های ادارات خود به صورت موقت مستقر شدند.

سرپرست معاونت امور عمرانی استاندار بوشهر بی احتیاطی یکی از ساکنین این منازل مسکونی در استفاده از پیک نیک گاز در مجاورت حیات خلوت ساختمان که دیوار آن، ایزوگام شده و باعث شعله ور شدن آتش شده بود را علت اصلی حادثه خواند و اظهار داشت: پنج بلوک سه طبقه این مجتمع دچار آتش سوزی شد که منجر به خسارت ۳۶ واحد مسکونی شد.

برآورد میزان خسارات به ساختمان ها و لوازم منازل/خسارت ها جبران می شود

محمد حسن باستی بیان کرد: خسارت به ابنیه ساختمان ها بین ۲۰ تا ۷۰درصد است و به تجهیزات و لوازم برخی از منازل نیز خساراتی وارد شده است.

وی برآورد میزان خسارت به ابنیه ساختمان ها را حدودا هفت میلیارد ریال و برآورد میزان خسارت به لوازم منازل را حدودا چهار میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: به دلیل بیمه بودن ساختمان ها، شرکت بیمه، پس از سیر مراحل قانونی و اداری، غرامت وارده به ابنیه ها را پرداخت خواهد کرد.

این مسئول افزود: میزان قابل توجهی از خسارات وارده به تجهیزات و لوازم خانگی نیز توسط حوزه معاونت امور عمرانی استانداری بوشهر جبران خواهد شد.

باستی ابراز داشت: متاسفانه یکی از شش نفر مصدوم این حادثه علی رغم اعزام به بیمارستان، به دلیل بالا بودن درصد سوختگی، جان خود را از دست داد اما پنج نفر دیگر که به صورت سطحی آسیب دیده بودند ار بیمارستان مرخص شدند.

منبع: مهر

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false