مستند ساخت ضریح خیمه‌گاه در بوشهر تهیه شد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
مستند ساخت ضریح خیمه‌گاه در بوشهر تهیه شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: با توجه به اهمیت هنرمندان چیره دست در ساخت ضریح خیمه‌گاه ابوالفضل(ع) هنرمندان فیلم ساز اقدام به تهیه مستند ساخت این بارگاه کردند.

به گزارش "چغادک نیوز"، محمدابراهیم فروزانی بعد از ظهر امروز در نشست با هنرمندان ساخت ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل(ع) در بوشهر با بیان اینکه خیمه گاه حضرت ابوالفضل(ع) با تلاش ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر از سال ۹۲ آغاز شد اظهار داشت: این ضریح خیمه‌گاه که مراحل پایانی ساخت آن طی می‌کند امسال برای نصب به کربلا منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه این خیمه‌گاه بخشی از میراث معنوی مردم است افزود: با توجه به اینکه ساخت این میراث معنوی در استان بوشهر سبب برکات زیادی شده  باید اهمیت آن را نگه داشت تا در فرهنگ مردم ثبت شود.

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با بیان اینکه جنس این خیمه‌گاه از چوب ساج است تصریح کرد: ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل(ع) در مقابل رطوبت و حشرات مقاوم است و جنس داخلی ضریح از خاتم است که متشکل از انواع استخوان و عاج فیل و چوب‌های نارنج وعناب و  سیم های برنجی ، مسی و نقره است.

فروزانی با اشاره به اینکه این ضریح بخش بسیار مهمی از فرهنگ مذهبی و اعتقادات دینی مردم را در بردارد تاکید کرد: می‌توان این فرهنگ را به عنوان بخش مهمی از میراث معنوی مردم ولایت‌مدار استان بوشهر به حساب آورد برای ماندگار شدن این مهم فیلم مستندی ازآن تهیه و تدوین شده است.

وی با بیان اینکه این اقدام مهم فرهنگی میراث فرهنگی بر عهده گرفت افزود: در حال حاضر، دو تن از هنرمندان فیلمساز شهربوشهر در حال تهیه این فیلم هستند که به زودی به مرحله اکران می‌رسد.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گفت: میراث معنوی بخش بسیار مهمی از زندگی مردم است که باید برای آن اهمیت قائل شد و با نگاهی ویژه به آن پرداخت.

فروزانی در خصوص معرفی این خیمه گاه گفت: پس ازاتمام این فیلم از طریق شبکه‌های سراسری پخش می‌شود تا مردم این میراث معنوی استان را در خاطره خود نگه دارند.

تسنیم

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false