علیرضا خمسه: مدیران تئاتر را باور ندارند | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
علیرضا خمسه: مدیران تئاتر را باور ندارند

بازیگر و مدرس تئاتر، یکی از مشکلات حوزه تئاتر را نبود درک لازم، ماهیت و کارکرد آن دانست و بر هماهنگی میان سیاستگذاری های فرهنگی و آموزشی و مطابقت آن با نیازهای جامعه تاکید کرد.

به گزارش "چغادک نیوز"، علیرضا خمسه روز شنبه در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی پانتومیم و زبان بدن در نخستین روز برگزاری بخش مناطق هجدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی کشور در کیش، پاسخ به سوالی درمورد ظرفیت های جوانان در عرصه تئاتر و موانع پیش رو برای بروز این استعدادها اظهار کرد: نبود درک هویت، ماهیت و کارکرد تئاتر است، کمتر مدیرانی را در بخش فرهنگ و هنر می شناسیم که تئاتر را باور داشته باشند.

وی افزود: آنها تصور می کنند تئاتر چیزی برای پر کردن اوقات فراغت است ، کمتر کسی می داند تئاتر کارکرد آموزشی و پرورشی نیز دارد.

بازیگر نقش آقاخان در سریال تلویزیونی میکاییل درمورد کافی بودن مباحث تئوری و عملی در دانشگاه ها در حوزه تئاتر گفت: مشکل کمبود مباحث تئوریک در دانشگاه ها نیست، مهم سیاستگذاری های آموزشی، فرهنگی و همچنین مطابقت و هماهنگی آموزش با نیازهای جامعه است.

** استمرار فعالیت های فرهنگی نیازمند استمرار سیاست های فرهنگی است

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درمورد اجرای برنامه های فرهنگی در کیش گفت: هر نوع فعالیتی در حوزه فرهنگ اگر استمرار نداشته باشد فاقد کارکرد، کاربرد و سودهی است ، اینکه جشنواره ای در کیش یا هر نقطه ای از کشور برگزار شود و ادامه نیابد، هزینه ای است که بر باد می رود، زمانی سرمایه گذاری و هزینه کرد صحیح خواهد بود که برنامه ای کوتاه، میان و بلندمدت برای آن تعریف شود.

بازیگر نقش بابا پنجعلی در سریال پایتخت با ابراز تاسف از اینکه تحقق این امر هم امکان پذیر نخواهد بود، دلیل آن را تغییرات پی در پی مدیریتی عنوان کرد و افزود: تا مدیری انتخاب می شود و شروع به کار فرهنگی می کند و به دنبال آن نیز برنامه ریزی های هنری صورت می گیرد، در زمان کوتاهی جابجا می شود، با آمدن مدیران دیگر، مشخص نیست برنامه های قبلی پیگیری می شود یا خیر.

این مدرس در کارگاه آموزشی پانتومیم و زبان بدن اظهار کرد: استمرار فعالیت های فرهنگی نیازمند استمرار سیاست های فرهنگی است، با تغییرات مدیران و سیاستگذاری ها چیزی تغییر نخواهد کرد.

کارگاه آموزشی پانتومیم و زبان بدن امروز با حضور علیرضا خمسه به عنوان مدرس تئاتر در سالن هتل شایگان کیش برگزار شد.

بخش مناطق هجدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی کشوربه میزبانی جزیره کیش از امروز با برگزاری کارگاه آموزشی علیرضا خمسه آغاز شده و عصر امروز با اجرای گروه های نمایشی به کار خود ادامه می دهد.

۲۰ گروه نمایشی از استان های مختلف کشور از دیروز تا دهم اردیبهشت ماه در جزیره کیش آثار خود را به صحنه می برند.

دو کارگاه آموزشی نیز با حضور علیرضا خاسب در روزهای ۸ تا ۱۰ اردیبیهشت و علیرضا نادری از ۶ تا ۸ در حاشیه این جشنواره برگزار خواهد شد.

 
منبع: ایرنا

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false