حل معمای کی‌روش در مذاکره ۱+۲ | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
حل معمای کی‌روش در مذاکره ۱+۲

نشست کارلوس کی‌روش با علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال و رضا حسنی‌خو، نماینده تام‌الاختیار وزارت ورزش و جوانان در مذاکره با کی‌روش به ماندن سرمربی پرتغالی تیم‌ملی ایران منجر شد

به گزارش "چغادک نیوز"، سرانجام آن چیزی که کارلوس کی‌روش انتظارش را داشت اتفاق افتاد. یک نشست ۳ نفره دیگر در محل فدراسیون فوتبال برگزار شد و مسؤولان وعده دادند کی‌روش بدون هیچ مشکلی تا ۴ سال آینده سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران است. این اصل خبری بود که دیروز از فدراسیون فوتبال بیرون آمد: سرمربی پرتغالی تیم‌ملی فوتبال ایران بعد از نشست در فدراسیون فوتبال برای ماندن در تیم کشورمان به توافق رسید تا به کار خود ادامه دهد. این توافق در شرایطی انجام شد که احتمال جدایی وی وجود داشت.

نشست کارلوس کی‌روش با علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال و رضا حسنی‌خو، نماینده تام‌الاختیار وزارت ورزش و جوانان در مذاکره با کی‌روش به ماندن سرمربی پرتغالی تیم‌ملی ایران منجر شد. این نشست ظهر روز شنبه با حضور رئیس فدراسیون فوتبال، سرمربی تیم‌ملی و نماینده وزارت ورزش و جوانان در محل فدراسیون فوتبال برگزار شد و پس از بحث و تبادل نظری که در این مورد انجام شد، کی‌روش در تیم‌ملی فوتبال ایران ماند تا این تیم را برای حضور در مرحله مقدماتی جام‌جهانی و جام‌ملت‌های آسیا آماده کند.

وعده‌های آقای رئیس

علی کفاشیان پس از جلسه‌ به جمع انبوه خبرنگاران آمد؛ آنهایی که از اول صبح مقابل در فدراسیون فوتبال منتظر بودند تا خبر نهایی را مخابره کنند. آقای رئیس مثل همیشه خنده بر لب داشت و اینچنین شروع کرد: در جلسه قبلی پس از ۷ ساعت جلسه مقرر شد تا صحبت‌های لازمی به میان آمده و طرفین تفاهمات لازم را انجام دهند و امروز نیز از آقای حسنی‌خو و کی‌روش خواستیم تا جلسه‌ای برای این نتیجه‌گیری داشته باشیم.

وی بعد از ارائه این مقدمه توضیح داد: در جلسه امروز(شنبه) مواردی که احساس کردیم مهم است را بیان کردیم و خواستار حمایت سایر ارگان‌ها از طریق وزارت ورزش از تیم‌ملی شدیم تا دغدغه‌ها لغو شده و نماینده وزارت ورزش نیز قول حمایت و همکاری دهد. کفاشیان درباره ممنوع‌الخروجی کی‌روش گفت: قرار شد تمام سعی و تلاش خود را کنیم تا این مشکل از مسؤولان بالا حل شود و سریعا این اتفاق بیفتد.

وی درباره برنامه‌های تیم‌ملی گفت: ازبکستان پیشنهادی به ما داده که آن را قبول نکردیم و آنها باید شرایط ما را قبول کنند ضمن اینکه اردوهای تیم‌ملی خردادماه آغاز می‌شود. وی با بیان اینکه مردم از این به بعد می‌توانند به ادامه کار کی‌روش خوش‌بین باشند، افزود: قرار شد کی‌روش جلسه‌ای را با هیات‌رئیسه گذاشته و برنامه‌های ۴ ساله خود را ارائه دهد تا طبق برنامه‌ریزی او دیگر هیچ مشکل و حرف و حدیثی نباشد. وی در پایان گفت: دستیار کی‌روش و سرپرست تیم‌ملی مشخص خواهد شد.

متن تفاهمنامه فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش

نماینده وزارت ورزش در مذاکره با کارلوس کی‌روش و فدراسیون فوتبال با قرائت تفاهمنامه سه‌جانبه، گفت: همه باید همزبان و همدل برای موفقیت تیم‌ملی گام برداریم و هر کسی توانایی این کار را ندارد برود. در پایان نشست کارلوس‌ کی‌روش با علی کفاشیان و حسنی‌خو، نماینده وزارت ورزش، تفاهمنامه مشترک قرائت شد. حسنی‌خو این تفاهمنامه را به این شکل در جمع خبرنگاران قرائت کرد.

۱- مقرر شد سرمربی تیم‌ملی برابر قرارداد خود به وظایفش عمل کند و برنامه‌هایش را متناسب با شرایط و امکانات فدراسیون فوتبال هماهنگ کند.

۲- فدراسیون فوتبال موظف شد با توجه به شرایط موجود، نسبت به فراهم کردن امکانات مورد نیاز اقدام کند. در این باره بررسی و تصویب برنامه سرمربی تیم‌ملی و تامین اعتبارات مورد نیاز جزو اولویت‌های فدراسیون است. حسنی‌خو در این باره تاکید کرد: همه باید همزبان و همدل کار را دنبال کنند. همه باید برای موفقیت تیم‌ملی قدم بردارند و هر کسی توانایی ندارد می‌تواند خودش برود.

۳- وزارت ورزش و جوانان در راستای موفقیت تیم‌ملی و برای حل مشکلات متعهد است حداکثر حمایت مادی و معنوی را از تیم‌ملی داشته باشد.

حسنی‌خو همچنین تاکید کرد: ما باید همدل و همزبان تلاش کنیم تا تیم‌ملی به جام جهانی روسیه صعود کند. همان‌طور که علی کفاشیان هم گفت برنامه‌ریزی ما باید برای صعود به دور دوم جام‌جهانی روسیه باشد.

طعنه عجیب نماینده وزیر به دبیرکل فدراسیون

رضا حسنی‌خو در حاشیه نشست خبری عده‌ای از خبرنگاران را کنار کشید و به آنها گفت: از کفاشیان تشکر می‌کنم. همچنین از کی‌روش هم کمال سپاس را دارم. به تفاهمنامه‌ای رسیده‌ایم. در این تفاهمنامه قرار شد در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت همه مجریان ورزش تلاششان برای موفقیت را دو چندان کنند، سرمربی تیم‌ملی براساس قرارداد به وظایف خود عمل کند. همچنین وی برنامه‌های خود را براساس شرایط فدراسیون ارائه کند.

 اما صحبت‌های اصلی او درباره مخالفان کی‌روش: تصمیم گرفته شده با کی‌روش کار شود و اگر کسی تمایلی به این کار ندارد، می‌تواند از فدراسیون فوتبال برود. موفقیت تیم‌ملی یک مسابقه برد- برد است. اگر کی‌روش موفق شود به فوتبال ما کمک کرده است و در غیر این صورت فوتبال ما لطمه دیده است. وی درباره اینکه آیا منظورش از کسی که نمی‌خواهد کی‌روش در فدراسیون بماند علیرضا اسدی، دبیرکل فدراسیون است، بیان داشت: من خواهش می‌کنم از کسی اسم نبرید. فدراسیون که تلاش می‌کند تیم‌ملی نتیجه بگیرد و نمی‌تواند درون خودش با کی‌روش مخالفت کند. مطمئنم با مدیریت و درایت کفاشیان این مشکلات حل خواهد شد.

منتظر ۲ جابه‌جایی باشیم

وقتی صحبت‌های حسنی‌خو به پایان رسید، خبرنگاران سعی کردند دبیرکل فدراسیون فوتبال را برای مصاحبه پیدا کنند اما جناب دبیرکل که تا به حال کمتر مصاحبه کرده است، ترجیح داد این بار هم درخواست رسانه‌ها را بدون جواب باقی بگذارد. با وجود اینکه معادله تغییر کرده است. وزارت ورزش متوجه شده اکثریت مردم کی‌روش را می‌خواهند و مقاومت بیشتر این وزارتخانه مقابل سرمربی تیم‌ملی شاید منجر به تغییراتی در وزارتخانه شود. از این رو آنها حسنی‌خو را فرستادند؛ مردی که کی‌روش در همان نشست اول از او به‌عنوان یک دوست واقعی و جنتلمن یاد کرد.

کی‌روش عادت دارد از کسانی که دوست‌شان دارد اینگونه بی‌محابا تعریف کند. اما صحبت‌های حسنی‌خو نشان داد او پیام ویژه‌ای برای اسدی و دیگر مخالفان کی‌روش دارد: وزارتخانه تغییر عقیده داده و اگر شما نمی‌توانید با آن هماهنگ باشید، بهتر است بروید. از این رو شاید در آینده نه‌چندان دور شاهد تغییرات دیگری در پست دبیرکل فدراسیون فوتبال باشیم. شاید هم دکتر اسدی همانند مردان وزارت ورزش خودش را همرنگ اکثریت جامعه کند اما پست سرپرستی تیم‌ملی هم از دیگر مواردی است که کی‌روش نسبت به آن موضع سفت و سخت دارد.

کی‌روش در نشست قبلی خود که آخرین نشستش بود، صریحا گفت باید در انتخاب سرپرست دقت کنید، چرا که قبل از این افرادی در این مسند بودند که تنها به فکر جیب خودشان و منفعت دوستانشان بودند. البته منظور او مهدی محمدنبی نبود و نوک تیز پیکان انتقادش را متوجه عباس ترابیان کرد. باید دید آیا کفاشیان در انتخاب سرپرست، وسواس کی‌روش را ملاحظه می‌کند یا به میل خودش یک فرد را انتخاب خواهد کرد. هم اینک هوشنگ مقدس در سفرهای خارجی وظیفه سرپرستی را به عهده دارد؛ یک ایرانی مقیم دوبی که از جیب خودش هزینه می‌کند تا فقط در کنار تیم‌ملی فوتبال ایران باشد. کفاشیان بارها اعلام کرده است مقدس از دوستان فدراسیون فوتبال به حساب می‌آید که تا به حال یک ریال بابت کارهایش نگرفته است و تنها علاقه دارد کنار تیم‌ملی باشد و مشکلات آنها را در سفرهای خارجی حل کند. با این وجود مقدس منتقدان زیادی در ایران دارد که قطعا همین انتقادات موجب می‌شود او هرگز به آرزویش یعنی رسیدن به پست سرپرستی تیم‌ملی نرسد.

منبع: روزنامه وطن امروز

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false