تکذیب توطئه احتمالی داعش در لس آنجلس | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
تکذیب توطئه احتمالی داعش در لس آنجلس

یک مقام رسمی لس آنجلس که نامش فاش نشده است، تاکید کرد که هیچ تهدید خاصی علیه لس آنجلس یا فرودگاه‌های منطقه وجود ندارد.

به گزارش "چغادک نیوز"، در حالی که سی ان ان روز شنبه از تحقیقات پلیس فدرال آمریکا در خصوص توطئه تروریستی احتمالی داعش در لس آنجلس خبر داده بود ولی یک مقام رسمی وجود هر گونه تهدیدی را تکذیب کرده است.

به گزارش  رویترز، یک مقام رسمی لس آنجلس که نامش فاش نشده است، تاکید کرد که هیچ تهدید خاصی علیه لس آنجلس یا فرودگاه‌های منطقه وجود ندارد.

سی ان ان پیش از این گزارش داده بود که پلیس فدرال آمریکا در حال تحقیق در خصوص توطئه احتمالی تروریستی داعش در خاک آمریکاست.

یک مقام اجرای قانون که خواست نامش فاش نشود پیش از این به سی ان ان گفته بود که یک تهدید شناسایی شده در فرودگاه لس آنجلس وجود داشته ولی وی به این مساله اشاره نکرده است که آیا این یک تهدید جدید بوده یا مربوط به گروه تروریستی داعش بوده است.

سی ان ان افزود: تحقیقات پس از رهگیری ارتباطات مخابراتی و سایر اطلاعات جاسوسی آغاز شده که نشان می داده است احتمال شکل گیری یک توطئه تروریستی وجود دارد.

پیتر بوگارد سخنگوی وزارت امنیت داخلی آمریکا حاضر به صحبت در خصوص اطلاعات خاص در خصوص این مساله نشد ولی گفت: مقام ها تعدادی از مقررات امنیتی را در چند ماه گذشته اتخاذ کرده اند که نشانگر شکل گیری تهدید بوده است.

وی افزود: حضور نیروهای مجری قانون در تاسیسات فدرال آمریکا در ماه فوریه افزایش یافته و هنوز تدابیر امنیتی زیادی در حال اجرا است.

آمریکا رهبری ائتلاف موسوم به "ضد داعش" را بر عهده دارد. داعش از سال ۲۰۱۲ میلادی تاکنون علیه دولت بشار اسد در سوریه می جنگد. این گروه از ژوئن ۲۰۱۴ میلادی حملات خود را به عراق نیز گسترش داد و بخش هایی از شمال و غرب این کشور را تصرف کرده است.

در ماه اوت آمریکا حملات هوایی علیه داعش در عراق را آغاز کرد. واشنگتن در ماه سپتامبر دامنه حملات خود علیه داعش را به سوریه نیز گسترش داد.

 
منبع: تسنیم

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false