×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۱۳ اسفند - ۱۳۹۹  
false
true
۴ واقعیت درباره آن روی سکه ورزش کردن

علاوه بر این که انجام ورزش سنگین وقت گیر است باعث می شود که تمام انرژی فرد صرف شود؛ از این رو زن یا مرد پس از ورزش کردن، انرژی انجام کار دیگری را نخواهد داشت.

به گزارش "چغادک نیوز"، همه ما بر این تصوریم که ورزش کردن برای همه افراد مفید است اما واقعیت این است که گاهی ورزش بدون مشاوره می تواند پیامدهایی به همراه داشته باشد. از طرفی باورهایی درباره ورزش کردن وجود دارد که در ادامه مطلب به بررسی بخشی از آن می پردازیم.

ورزش زیاد باعث کاهش وزن نمی شود:

آیا ورزش سنگین باعث کاهش وزن می شود؟ به گفته محققان چنین نیست. محققان دانمارکی طی تحقیقی، داوطلبانی را که دچار اضافه وزن بودند به ۳ گروه تقسیم کردند. از گروه اول خواسته شد هیچ تغییری در برنامه غذایی یا ورزش خود ایجاد نکنند. از گروه دوم خواسته شد در برنامه غذایی شان تغییری ایجاد نکنند اما به طور روزانه ورزش های متعادل انجام دهند و روزی ۳۰۰ کالری بسوزانند. از گروه سوم خواسته شد هیچ تغییری در برنامه غذایی شان ایجاد نکنند و با انجام ورزش های سنگین روزی تقریبا ۶۰۰ کالری بسوزانند.

این بررسی ۱۳ هفته ای نتایج جالبی داشت. گروه اول تغییر وزن نداشتند؛ گروه دوم از گروه سوم که ورزش های سنگین انجام می دادند، یک کیلوگرم بیشتر وزن کم کردند. علت این بود که، داوطلبانی که سخت تر و طولانی تر ورزش می کردند برای جبران بیشتر می خوردند و نسبت به افرادی که ورزش های کمتری انجام می دادند، در اوقات فراغت کم تحرک تر بودند؛ بنابراین برای کم کردن وزن، باید به طور متعادل ورزش کنید و تمام روز نیز باید فعال بمانید.

* ورزش می تواند به رابطه دو فرد آسیب برساند:

علاوه بر این که انجام ورزش سنگین وقت گیر است باعث می شود که تمام انرژی فرد صرف شود؛ از این رو زن یا مرد پس از ورزش کردن، انرژی انجام کار دیگری را نخواهد داشت. با افزایش استقبال افراد از ورزش برای داشتن زندگی سالم، فاصله بین همسران بیشتر می شود زیرا زمانی که باید در کنار هم سپری می شد الان در باشگاه صرف می شود. پس در برنامه ورزشی خود تعادل ایجاد کنید.

* ورزش می تواند باعث افزایش وزن شود:

بسیاری از کارمندان برای این که برنامه ورزشی را در برنامه پرمشغله خود بگنجانند، صبح زود از خواب بیدار می شوند و بدون صرف صبحانه به باشگاه می روند یا در منزل ورزش می کنند. اما باید بدانید که خواب ناکافی می تواند منجر به افزایش وزن شود. زیرا کمبود خواب به افزایش اشتها منجر می شود. از طرفی کمبود خواب روند سوخت و ساز بدن را کند می کند.

* افرادی که اضافه وزن دارند، عمر طولانی تری دارند!؟

نتیجه ۹۷ بررسی انجام شده بین حدود ۳ میلیون داوطلب، نشان داد افرادی که کمی اضافه وزن داشتند و توده شاخص بدن (BMI) آن ها بین ۲۵ و ۳۰ بود، نسبت به افرادی که اضافه وزن نداشتند، ۶ درصد کمتر با خطر مرگ زودرس روبه رو بودند.

منبع: خراسان

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false