×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
فشار «حلقه کرسنتی ها» برای برکناری یک مدیر

پس از بیکار شدن یک دکل ایرانی در فاز ۱۳ پارس جنوبی، شرکت های خصوصی نزدیک به جریان فکری اصلاحات فشارهای خود را برای برکناری افشاکننده جریان مذکور تشدید کردند.

به گزارش "چغادک نیوز"، پس از بیکار شدن یک دکل ایرانی در فاز ۱۳ پارس جنوبی، شرکت های خصوصی نزدیک به جریان فکری اصلاحات فشارهای خود را برای برکناری افشاکننده جریان مذکور تشدید کردند.

 
 سال گذشته بود که یکی از مدیران نفتی در نشستی خبری از جزئیات «ایرانی زدایی» در صنعت حفاری خبر داد که با واکنش وزیر نفت همراه شد و بیژن نامدار زنگنه از تهیه شکایت حقوقی علیه این مدیر نفتی خبر داد. این مدیر نفتی که مدیرعامل یک شرکت حفاری وابسته به بنیاد مستضعفان است با ارائه اسنادی در باره بیکاری یک دکل حفاری جزئیات تکان دهنده ای را در باره مافیای جدید فاش کرد.

بر اساس گزارش های موجود، ردپای این جریان به یکی از مدیران ارشد وزرات نفت در دوره نخست وزارت زنگنه بر می گردد. «م.م» با تاسیس چند شرکت خصوصی و سمت های جدید در شرکت های نفتی، پروژه «ایرانی زدایی» پروژه های نفتی را آغاز کرده است و با خرید و اجاره دکل های هندی و چینی، قصد دارد شرکت های ایرانی را از رده خارج کند.

وی که در ماجرای قرارداد کرسنت بازداشت شده بود هم اکنون واردات چند دکل حفاری را آغاز کرده است و برای رسیدن به سودهای کلانی که در این حوزه وجود دارد تلاش های وسیعی را با همراهی برخی از مدیران وزارت نفت برای برکناری مدیر افشا کننده آغاز کرده است.

گویا «حلقه کرسنتی ها» با تشدید فشار به سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان خواستار برکناری این مدیر نفتی شده اند؛ گفته می شود که به بنیاد مستضعفان پیشنهاد شده است که در صورت برکناری این مدیر نفتی و جایگزینی مدیر مورد پیشنهاد آن ها، مطالبات این بنیاد از وزارت نفت که حدود ۷۰۰ میلیارد تومان است پرداخت می شود. رئیس بنیاد مستضعفان با مقاومت در مقابل این فشارها از مدیر خود حمایت کرده است اما با توجه به تشدید فشارها بعید نیست حلقه کرسنتی ها موفق به برکناری این مدیر شوند.

 
منبع: الف

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false