شرایط اعطای وام۴۰، ۶۰ و ۸۰ میلیونی خرید مسکن | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
شرایط اعطای وام۴۰، ۶۰ و ۸۰ میلیونی خرید مسکن

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی به آخرین خبرها و تصمیمات درباره افزایش وام‌ مسکن اشاره کرد و گفت: تسهیلات مورد نظر تا سقف‌های ۴۰، ۶۰ و ۸۰ میلیون تومانی و با توجه به شرایط و جمعیت شهرها تدوین شده است و بزودی افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن امکانپذیر خواهد شد.

به گزارش "چغادک نیوز"،حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به پرسشی درباره آخرین وضعیت وام مسکن ۸۰ میلیون تومانی و برنامه‌های حمایتی دولت از مسکن در سال جاری گفت:

 با توجه به ضرورت و اهمیت افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن به منظور بهبود تمکن مالی خانوارها در تامین مسکن و برقراری نظام مالی پس‌انداز محور در این حوزه، تبادل نظر کارشناسی در خصوص تاسیس صندوق‌های پس‌انداز مسکن و افزایش سقف تسهیلات خرید بین کارشناسان بانک مرکزی، بانک مسکن و وزارت راه و شهرسازی صورت پذیرفته و طرح اولیه صندوق پس‌انداز مسکن به بحث گذاشته شده است.

وی با اعلام موافقت مشروط دو بانک مرکزی و مسکن برای تامین منابع مالی اظهار کرد: با توجه به حجم قابل ملاحظه منابع مورد نیاز جهت تامین منابع اولیه صندوق پس‌انداز و نیز تامین منابع یارانه‌ای و لزوم تعبیه روش مناسب تامین مالی جهت جبران این منابع، اجرای این طرح به تاخیر افتاده که با رفع موانع موجود، افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن امکانپذیر خواهد شد.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، تسهیلات مورد نظر تا سقف‌های ۴۰،  60 و ۸۰ میلیون تومانی و با توجه به شرایط و جمعیت شهرها تدوین شده است.

وی افزود: دولت بر تاسیس و راه‌اندازی صندوق‌های پس‌انداز و وام مسکن اهتمام و تاکید داشته و به دنبال رفع موانع اجرایی و مالی به منظور راه‌اندازی این صندوق‌هاست.

مظاهریان در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص پیش‌بینی‌ رونق بازار مسکن در سال ۹۴ گفت: بررسی این بازار نشان می‌دهد که با وجود ثبات قیمت در این بازار طی سال ۹۳، تعداد معاملات از وضعیت مناسبی برخوردار بوده و انتظار می‌رود با به کف رسیدن قیمت مسکن در ماه‌های پیش رو در سال جاری تعداد معاملات مسکن قابل قبول باشد.

وی ادامه داد: هر چند ادامه انتظارها جهت تعیین نتیجه مذاکرات هسته‌ای ممکن است تا حدودی تعداد معاملات را کاهش دهد و همچنین بخشی از افت بازار مسکن در روزهای ابتدایی سال به دلیل وجود تعطیلات رسمی و غیررسمی بوده و انتظار می‌رود به تدریج بازار مسکن به حالت طبیعی خود باز گردد.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false