×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
استانی شدن انتخابات مجلس، سبب فعال شدن احزاب در انتخابات می‌شود

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای طرح استانی شدن انتخابات مجلس سبب می‌شود تا احزاب وارد فعالیت‌های انتخاباتی شوند و اندیشه و تفکرات حزبی خود را به مردم نشان دهند.

به گزارش "چغادک نیوز"،حجت‌الاسلام سید مهدی پورفاطمی در گفت‌و‌گو باخبرنگار تسنیم ،با بیان اینکه استانی شدن انتخابات مجلس کاری مفید است اظهار داشت: طرح استانی شدن انتخابات مجلس پس از تصویب کلیات آن اکنون در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در حال بررسی است که تا دو هفته دیگر این طرح در صحن علنی مجلس برای تصویب بررسی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استانی شدن انتخابات مجلس دارای مزایای گوناگونی است تصریح کرد: استانی شدن این انتخابات نامزدهای انتخاباتی پس از کسب ۱۵ درصدی آرا در حوزه انتخابیه خود نامزدی که بیشترین آرا در استان بوشهر کسب کند نماینده مردم استان می‌شود.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح یاد شده به نفع کشور و استان‌ها است گفت: استانی‌شدن انتخابات مجلس ضمن اینکه نگاه ملی و منطقه‌ای دارد به مشکلات مناطق محروم حوزه انتخابیه توجه ویژه می‌شود.

پورفاطمی افزود: دراین طرح به هیچ وجه حق مناطق محروم ضایع نمی‌شود و به همان میزان به این مناطق رسیدگی می‌شود.

وی، با اشاره به اینکه در انتخابات استانی احزاب فعالیت بیشتری می‌کنند گفت: براساس طرح استانی شدن انتخابات مجلس، احزاب سیاسی گسترش می‌یابد و ضمن اینکه شور و نشاط سیاسی و اجتماعی افزایش می‌یابد سبب می‌شود تا احزاب وارد فعالیت‌های انتخاباتی شوند و اندیشه و تفکرات حزبی خود را به مردم نشان دهند.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد پس از تصویب در مجلس و تایید شورای نگهبان امسال این طرح در انتخابات مجلس شورای اسلامی اجرایی شود.

پورفاطمی با بیان اینکه اکنون استان بوشهر دارای ۴ نماینده مجلس است افزود: با پذیرش وزارت کشور یک نماینده به  نمایندگان استان بوشهر افزوده می‌شود و این در حالی است که این استان باید دارای شش نماینده باشد.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false