×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
آب آشامیدنی استان بوشهر از آب دریا تامین می‌شود

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: با توجه به بروز خشکسالی و نبود منابع آبی پایدار، بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده آب آشامیدنی استان بوشهر با استقرار تاسیسات آب شیرین کن از آب دریا تامین می‌شود.

به گزارش "چغادک نیوز"، سیدمحمدحسن باستی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم ،با بیان اینکه استان بوشهر در وضعیت سخت و بحرانی تامین آب آشامیدنی قرار دارد اظهار داشت: متاسفانه استان بوشهر در بین استان‌های کشور از نظر حجم بارندگی سی‌ام و از نظر خشکسالی رتبه دوم کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه منابع آب استان بوشهر پرظرفیت و غنی نیست تصریح کرد: برای گذشت از بحران تابستان در پیش رو و مناسب سازی شرائط تامین آب نشست‌هایی با مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور انجام و تصمیماتی اتخاذ شد.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه آَب آشامیدنی استان بوشهراز آب دریا تامین می‌شود گفت: برای تامین آب آشامیدنی استان بوشهر با مشارکت بخش خصوصی تاسیسات آب شیرین کن در کنار دریا ایجاد می‌شود.

باستی با اشاره به اینکه بخش خصوصی اکنون ۲ واحد آب شیرین کن در استان بوشهر در حال ساخت دارد بیان کرد: این دو تاسیسات دربوشهر و کنگان در حال ساخت است که برای دیگرشهرهای ساحلی استان بوشهر این تاسیسات طراحی شده است.

وی، با اشاره به اینکه ظرفیت تولید آب شیرین‌های ساحلی استان بوشهر ۱۰ هزار متر مکعب در شبانه روز است تصریح کرد: استان بوشهر با توجه به بروز خشکسالی و کم بارشی نباید متکی به شرائط بارندگی باشد چراکه اکنون بیش از ۹۲ درصد آب آشامیدنی استان بوشهر از استان‌های هم جوار تامین می‌شود و تنها ۸ درصد از منابع زیر زمینی استان بوشهر است.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه فرصت دریا در استان بوشهر یک ظرفیت مهمی در ابعاد گوناگون برای توسعه است گفت: برای بهره‌مندی از این موهبت خدادادی برنامه‌ریزی‌های گوناگونی شده که یکی از آنها ایجاد تاسیسات آب شیرین کن است.

باستی، با تاکید بر فرهنگ سازی مصرف بهینه آب آشامیدنی گفت: در برنامه‌کوتاه مدت قرار شد قدری به ظرفیت خط آبرسانی کوثر افزوده شود تا کمبودهای تابستان در پیش رو را جبران کنیم.

وی با  بیان اینکه سدهای گوناگونی برای استان بوشهر طراحی شده است تاکید کرد: آمار و شرائط استان بوشهر در بعد آب آشامیدنی نگران کننده است  که در این راستا فرهنگ صرفه جویی آب باید در دستور مشترکان هم استانی قرار بگیرد تا بتوان از بحران کم‌آبی امسال گذر کنیم.

انتهای پیام/ ی

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false