×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
"مگس سفید" تا ۲ ماه دیگر در تهران طغیان می‌کند

مسئول بخش حشرات دفتر موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: با فراررسیدن گرما باید مجدد انتظار طغیان "عسلک‌های پنبه" باشیم که برای جلوگیری از این امر باید دستگاه‌های مربوطه به میدان بیایند.

به گزارش "چغادک نیوز"، علیرضا نادری مسئول بخش حشرات دفتر موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست کشور، در خصوص حضور مجدد مگس‌های سفید در شهر تهران، اظهار داشت: نام حقیقی مگس‌های سفید "عسلک پنبه" است؛ در واقع سال گذشته نام مگس سفید، در میان مردم معمول بود ولی نام دیگری دارد.

وی با بیان این‌که هنوز نامه و شکایتی در راستای حضور مجدد این حشرات به دست ما نرسیده است، افزود: سال گذشته به سازمان‌های مربوطه و موظف هشدار دادیم که مجدد شاهد طغیان این حشرات خواهیم بود ولی کاری پیش نرفت.

*جهاد‌کشاورزی، محیط‌ زیست و سازمان پارک‌ها به میدان بیایند

مسئول بخش حشرات دفتر موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست کشور ادامه داد: باید جلسات مشترکی بین سازمان محیط‌زیست، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان جنگل‌ها و مراتع و سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری برای رفع مشکل برگزار شود.

نادری با اشاره به این‌که سازمان محیط زیست به تنهایی در این خصوص نمی‌تواند ورود کند بلکه باید همه سازمان‌های مربوطه و موظف برای از بین رفتن "‌عسلک‌های پنبه" در شهر تهران ورود کرده و به میدان بیایند، گفت: حتی وزارت بهداشت نیز می‌تواند در راستای این حشرات ورود کند.

*سازمان‌ها همه مسئولیت " مگس سفید" را به گردن محیط زیست انداختند

وی با بیان این‌که سازمان‌ها همه مسئولیت "‌مگس سفید" را به گردن محیط زیست انداختند، عنوان کرد: باید موضوع حضور" مگس سفید" ‌مطبوعاتی شود تا سازمان‌های مسئول هوشیار شوند.

مسئول بخش حشرات دفتر موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست کشور بیان کرد: در حال حاضر در برخی روز‌ها شاهد بارندگی هستیم که این امر خود باعث کاهش مگس‌های سفید در شهر تهران شده است.

* در ۲ ماه آینده شاهد طغیان مگس‌های سفید در تهران می‌شویم

نادری با اشاره به این‌که طی دو ماه آینده شاهد طغیان مگس‌‌های سفید در تهران خواهیم بود، افزود: عسلک پنبه نوعی از حشرات مانند شته هستند که بیماری با خود به همراه ندارند بلکه موجب آزار می‌شود.

وی ادامه داد: اگر سازمان‌ها در این خصوص فکری نکنند، شاهد شکایت از سوی مردم در این راستا خواهیم شد.

 
منبع: تسنیم

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false