×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
قیمت هر کیلو زعفران

رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران با اشاره به صادرات ۱۷۰ تن زعفران گفت: دلالان و واسطه‌ها نقش عمده‌ای در نوسان قیمت این محصول دارند و این امر مانع جدی صادرات پایدار است.

به گزارش "چغادک نیوز"، غلامرضا میری رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران گفت: سال گذشته از استان خراسان رضوی حدود ۱۴۸ تن و ۶۷۵ کیلو به ارزش ۲۱۳ میلیون دلار زعفران صادر شد که این رقم حکای از رشد ۲۷ درصدی صادرات این محصول از این استان است.

وی با بیان اینکه حدود ۹۰ درصد زعفران تولیدی و صادراتی از خراسان رضوی تأمین می‌شود، گفت: با احتساب حدود ۱۵ تن زعفران صادراتی از استان‌هایی غیر خراسان رضوی می‌توان میزان صادرات زعفران در سال ۹۳ را حدود ۱۷۰ تن عنوان کرد.

رئیس اتحادیه صادر‌کنندگان زعفران با انتقاد از نوسان قیمت زعفران، گفت: دلالان و واسطه‌ها نقش عمده‌ای در نوسان قیمت این محصول دارند و این امر مانع جدی صادرات پایدار است.

میری بیان داشت: قیمت هر کیلوگرم زعفران دسته خریداری شده از کشاورزان و دلالان ۴ میلیون و ۳۰۰ تا ۴ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و قیمت زعفران پوشال ۵ میلیون و ۱۵۰ هزار تا ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

وی افزود: همچنین قیمت هر کیلوگرم زعفران سرگل ۵ میلیون و ۲۰۰ تا ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و قیمت هر کیلو‌گرم زعفران نگین ۵ میلیون و ۸۰۰ تا ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در نوسان است.

رئیس اتحادیه زعفران‌کاران تصریح کرد: از اسفند ماه تاکنون هر کیلوگرم زعفران با رشد ۱۰ درصدی قیمت مواجه بوده است.

 
منبع: فارس

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false