×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
چرا وزیر کشور به دنبال غیر علنی بودن جلسه پول های کثیف است؟

رحمانی فضلی خواستار برگزاری جلسه غیرعلنی مجلس برای توضیح درباره پول های کثیف بود اما هیات‌رئیسه می‌گوید در یک جلسه علنی، توضیحات وزیرکشور را می شنود.

به گزارش "چغادک نیوز"، رحمانی فضلی خواستار برگزاری جلسه غیرعلنی مجلس برای توضیح درباره پول های کثیف بود اما هیات‌رئیسه می‌گوید در یک جلسه علنی، توضیحات وزیرکشور را می شنود.

روزی که وزیر کشور از ورود پول‌های کثیف قاچاق به سیاست خبر داد، همه را شوکه کرد. اگر تا پیش از آن ورود پول‌های شبهه دارد و پول‌هایی که فعالان اقتصادی با زدوبندها و رانت‌های اقتصادی به دست آورده بودند، مطرح بود، حالا سطح ماجرا بسیار فراتر رفته بود. پول‌های کثیف قاچاق چیزی نبود که به همین راحتی بتوان از آن گذشت.

به دنبال این ماجرا علی لاریجانی موضع گیری کوتاه اما تندی را اتخاذ کرد. او در اتخاذ این موضع‌گیری دوست و همکار سابق خود که حتی گفته می شد با نظر مثبت او به وزارت کشور رفته را در نظر نگرفت در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی با اشاره به این مطلب که اخیرا یکی از وزرا دو بار مطلبی دال بر ورود پول های قاچاق به ساختار قدرت مطرح کرده است، گفته بود: اگر اطلاعی از چنین انتقال پولی در انتخابات اخیر دارند که آنها را به قدرت رسانده اعلام کنند؛ اینگونه گرد و مبهم حرف زدن چه فایده ای جز ایجاد شبهات بلاوجه برای کشور دارد مگر مملکت قانون ندارد، اگر کسی از اینگونه اقدامات اطلاعی دارد باید در اختیار قوه قضاییه قرار دهد تا رسیدگی شود.

اما در مقابل رحمانی فضلی توضیح داد که اطلاعات درستی به لاریجانی درباره اظهارنظر او داده نشده است. او معتقد بود که در این باره «تنها هشدار» داده است. با این حال تاکید کرده بود که «بنده نگفتم قانون نداریم،حتما کشور بر اساس قانون اداره می‌شود، ولی قانون به تنهایی کافی نیست. ما قانون داشتیم اما شهرام جزایری به وجود آمد، قانون داشتیم و فساد ۳۰۰۰ میلیاردی رخ داد، قانون داشتیم و بابک زنجانی ها به وجود آمدند. باید در کنار قانون اجرای دقیق و قوی و نظارت درست برقرار باشد.»

رحمانی فضلی همان موقع اعلام آمادگی کرد که در یک جلسه «یکساعته» و در «صحن غیرعلنی» درباره فرآیند پول های کثیف برای نمایندگان توضیح دهد.

اما امروز بهروز نعمتی سخنگوی هیات رئیسه مجلس از یک «جلسه علنی» برای بررسی این موضوع خبر داد و گفت: در جلسه امروز هیئت رئیسه، مباحث مرتبط با ادعای پول‌های کثیف مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد که آقای رحمانی فضلی در یک جلسه علنی درباره پول‌‌های کثیف به نمایندگان گزارش بدهد.

نعمتی همچنین راه را برای اعتراض نمایندگان باز گذاشت و گفت که: «البته ممکن است برخی نمایندگان مجلس هم درباره اظهارات آقای وزیر کشور مطالبی داشته باشند که آنها نیز در جلسه مطالب خود را مطرح خواهند کرد.»

حالا سئوال اصلی اینجاست که آیا وزیر کشور حاضر است در «جلسه علنی» اطلاعات خود را بیان کند؟ نفس درخواست «جلسه غیرعلنی» از سوی وزیر کشور نشان می‌داد که وزیرکشور قصد ندارد تا برخی مسائل را به صورت علنی منتشر کند. حالا باید دید وزیرکشور در مقابل این درخواست مجلس برای استماع اظهاراتش در جلسه علنی چه واکنش نشان می‌دهد؟ آیا وزیر به جلس علنی مجلس خواهد رفت؟
 

منبع: مثلث آنلاین

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false