نام نویسی از متقاضیان اعتکاف در استان بوشهر ششم رجب آغاز می‌شود | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
نام نویسی از متقاضیان اعتکاف در استان بوشهر ششم رجب آغاز می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهرگفت: نام نویسی از متقاضیان شرکت در آیین اعتکاف در استان بوشهر از شنبه آینده همزمان با ششم رجب آغاز می‌شود.

به گزارش "چغادک نیوز"، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه مهم‌ترین هدف ترویج آیین اعتکاف در جامعه ترویج فرهنگ غنی اسلامی است اظهار داشت: سنت حسنه اعتکاف باید به عنوان یکی از ضروریات مهم در جامعه اسلامی گسترش یابد و ترویج معنویت و فرهنگ غنی اسلامی مهم‌ترین هدف ترویج آیین اعتکاف در جامعه است.

وی، با اشاره به اینکه یکی از عبادات جامع و کامل اعتکاف است، عنوان کرد: اعتکاف دربرگیرنده فیض عظیم انس با مسجد بوده و خود دارای آثار و فضائل سازنده‌ای است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهربا اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های بارز اعتکاف همراه بودن با نماز و عبادت است، اعلام کرد: این مراسم معنوی عاملی برای خودسازی انسان محسوب می‌شود.

سروستانی اعتکاف را حرکتی برای بریدن از مادیات و روی آوردن به معنویات برشمرد و تصریح کرد: در نگاه معرفتی به اعتکاف پالایش دل از محبت‌های کاذب و دلبستگی‌های فانی، روی آوردن به کمالات معنوی در بطن این عبادت ارزنده نهفته است.

وی با بیان اینکه مانند سال‌های گذشته امسال هم مساجد استان بوشهر همزمان با ایام البیض میزبان معتکفان است گفت: شرکت کنندگان در اعتکاف از سحرگاه سیزدهم رجب وارد مساجد می‌شوند و تا غروب پانزدهم رجب در مساجد می‌مانند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با اشاره به اینکه نام نویسی از متقاضیان شرکت در آیین اعتکاف در بوشهرششم رجب آغاز می‌شود خاطرنشان کرد: امسال ۱۵۰ مسجد برگزار کننده مراسم اعتکاف هستند و ثبت نام از علاقه مندان به شرکت در این آیین از شنبه آینده آغاز می‌شود.

سروستانی افزود: پارسال ۱۱ هزار و ۳۱۰ نفر در آیین اعتکاف استان بوشهر شرکت کردند.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false