×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
افزایش تعداد ناوهای آمریکایی در اطراف یمن

نیروی دریایی آمریکا در بحبوحه افزایش تنش‌ها در منطقه، دو ناو دیگر خود را در آب‌های یمن و برای عملیات امنیت دریایی مستقر کرده است.

به گزارش "چغادک نیوز"، خبرگزاری راشاتودی نوشت: پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد: ناو هواپیمابر یو اس اس تئودور روزولت و ناو یو اس اس نورماندی از خلیج فارس به دریای عرب منتقل و در آب‌های یمن مستقر شدند.

 

پنتاگون در ادامه بیانیه خود آورده است، این دو ناو به سایر نیروهای آمریکایی که عملیات امنیت دریایی را در دریای عرب، خلیج عدن، تنگه باب‌المندب و جنوب دریای احمر انجام می‌دهند پیوسته‌اند.

 

نقشه یمن

وزارت دفاع آمریکا در ادامه بیانیه خود به این مساله اشاره کرده که با توجه به بی‌ثباتی اوضاع امنیتی در یمن این کار را انجام داده است.

 

در همین حال سرهنگ استیو وارن، سخنگوی پنتاگون گزارش‌ها درباره این مساله را رد کرد که ناوهای نیروی دریایی آمریکا برای ماموریت رهگیری ارسال تسلیحات ایرانی به حوثی‌ها در یمن به منطقه اعزام شده‌اند.

 

مقام‌های پنتاگون به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفتند که ناو هواپیمابر روزولت به جمع ۹ ناو جنگی آمریکا می‌پیوندد که از قبل در خلیج عدن و جنوب دریای عرب مستقر بودند و این کشتی‌ها حامل تیم‌هایی هستند که برای ورود به سایر کشتی‌ها و جستجوی آنها آمادگی دارند.

نیروی دریایی آمریکا در مواردی برای مقابله با دزدی دریایی در اطراف آفریقا و این منطقه مامورانش را به سایر کشتی‌ها می‌فرستد.

مقام‌های آمریکایی تاکید کرده‌اند که تاکنون هیچ کدام از خدمه ارتش وارد کشتی‌های ایرانی نشده‌اند.

نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌ای گفت که ناو هواپیمابر روزولت که کشتی یو اس اس نورماندی، مسلح به موشک‌های کروز، آن را اسکورت می کند روز ۱۹ آوریل با عبور از تنگه هرمز به دریای عرب رفت.

 

نقشه یمن

نیروی دریایی آمریکا گفت که هدف این عملیات "تامین ایمنی خطوط مهم کشتیرانی" در منطقه است.

 
منبع: ایسنا

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false