اساسنامه‌ تصویب نشده را نقد نمی‌کنند | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
اساسنامه‌ تصویب نشده را نقد نمی‌کنند

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه ویرایش نهم اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی انجام شده، گفت: این اساسنامه در شورای معاونین ارائه اما هنوز تائید نشده است.

به گزارش "چغادک نیوز"،

به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، سیدنصرالله سجادی در نشست مشترک وزیر با روسای فدراسیون‌ها، در خصوص اعزام‌ها گفت: فرصت ۴۵ روزه‌ای که برای اعزام‌ها تعیین کردیم، باید رعایت شود زیرا دعوت نامه‌ها از طرف مراجع رسمی با فاصله زمانی زیاد می‌آید. امسال تعدادی از فدراسیون‌ها اعزام‌های شش ماه نخست را در جلسه اول سال مطرح کردند و این حداقل تکلیف ما و شما را روشن می کند.

وی درباره اعزام خبرنگاران نیز افزود: خبرنگار با پول فدراسیون اعزام می‌شود اما این موضوع در شورای برون مرزی مطرح نمی‌شود که خلاف است. ما نمی‌گوییم خبرنگار تمجید کند اما گاهی با بی‌انصافی گزارشات را ارسال و نکاتی را خلاف واقع گزارش می‌کند که این صحیح نیست.

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: تعداد نفرات اعزامی که شورای برون مرزی به شما ابلاغ می‌کند، چیزی است که تصویب شده و وزارتخانه با آن موافق است؛ شما باید تقاضای واقعی خود را بفرستید و همان را اجرا کنید، امسال ما دقت بیشتری در این مساله خواهیم داشت.

وی درباره گزارش ارسالی از فدراسیون‌ها نیز افزود: گزارشی که به ما ارائه می‌شود، باید حاوی نکات مثبت، منفی و مهم‌تر از این‌‎ها واقعیات باشد و اگر لازم است به صورت محرمانه ارسال شود؛ این گزارشات واقعی برای اصلاح امور لازم و ضروری است.

سجادی با تاکید بر اینکه نباید گزارش‌هایی که از جانب فدراسیون‌ها ارسال می‌شود، ناقص باشد، افزود: مواردی که لازم است وزارتخانه مطلع باشد را باید به ما اطلاع دهید نه اینکه ما ازطریق نهاد بیرونی در چند و چون مساله قرار بگیریم. مسئول‌ترین فرد رئیس فدراسیون است و باید گزارشات را از سرپرستان بخواهید و فاصله ۱۰ روزه را برای ارسال گزارشات به ما رعایت کنید.

وی در ادامه با ابراز گلایه از برخی صحبت‌ها و مصاحبه‌ها در خصوص اساس نامه فدراسیون‌های ورزشی، اظهار کرد: دراین مورد گاهی دوستان مصاحبه و اعلام کردند از این اساسنامه مطلع نیستند یا برخی آن را نقد می‌کنند. من در تاریخ ۱۰ شهریورماه سال ۹۳ بخش نامه را به فدراسیون‌ها برای دریافت نظرها ارسال کردم که از ۵۱ فدراسیون ۴۵ فدراسیون نظرات خود را به ما دادند.

وی با بیان اینکه ما این نظرها را برای تائید نهایی جمع نبدی کردیم، افزود: اولاً این اساسنامه از سال ۸۸ در حال بررسی است، سه ویرایش از سال ۹۲ تاکنون انجام شده و دیدیم باید این اساسنامه که یکسری اشکالات داشت، مورد بازبینی قرار می‌گرفت. ما برای ویرایش، مجموع نظرات را گرفتیم و کارگروهی از ۱۵ کارشناس خبره تشکیل دادیم و طی ۱۵ جلسه بررسی ۹ ویرایش انجام شد.

معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان با بیان این که ویرایش نهم اساس نامه فدراسیون های ورزشی انجام شده است، گفت: این اساس نامه در شورای معاونین ارائه شده اما هنوز تائید نشده است که پس از تائید در این شورا به هیات دولت ارائه می شود؛ پس نمی توان چیزی که به تائید نهایی نرسیده را نقد کرد.

وی در ادامه درخصوص کسب سهمیه المپیک و پاراالمپیک، افزود: روزشنبه سومین جلسه کمیته بازی‌های المپیک و پارالمپیک برگزار می‌شود که پس از تائید نهایی موارد مورد نظر، فدراسیون‌ها به صورت تک تک دعوت می‌شوند تا جدی‌تر برنامه‌ریزی کنیم. ما می‌خواهیم فدراسیون‌هایی که جزو بازی‌های المپیک و پارالمپیک هستند، با قوت بیشتر کار خود را پیش ببرند.

سجادی در پایان در مورد پرداخت‌ها هم گفت: اردیبهشت‌ماه اولین پرداخت را به فدراسیون‌ها خواهیم داشت و این منوط به این است که ۴ گزارش عملکرد به دستمان برسد. ما برای کنترل بهتر امور از گزارشات استفاده می‌کنیم.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false