روسیه نمایش یک فیلم هالیوودی را ممنوع کرد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
روسیه نمایش یک فیلم هالیوودی را ممنوع کرد

وزارت فرهنگ روسیه، با صدور بیانیه‌ای رسمی نمایش فیلم آمریکایی «چهل و چهارمین بچه» را در این کشور ممنوع اعلام کرد.

به گزارش "چغادک نیوز"، «ولادیمیر مدینسکی»، وزیر فرهنگ روسیه در رابطه با دلایل اعلام ممنوعیت نمایش فیلم «چهل و چهارمین بچه» عنوان کرد: شرایط سیاسی اجتماعی دوره‌ی استالین در این فیلم با پیش‌داوری و به‌گونه‌ای غیرواقعی به تصویر کشیده شده است.

در بیانیه‌ی وزارت فرهنگ روسیه، هم‌چنین آمده است که تصمیم مقامات بر مبنای نامه‌های هشداردهنده‌ی شماری از شهروندان معترض به تحریف تاریخ در این فیلم اتخاذ شده است.

فیلم ماجراجویانه‌ی «چهل و چهارمین بچه»، داستان کارآگاهی پی‌گیر به نام «لئو دمیدوف» با بازی «تام هاردی» را روایت می‌کند که با وجود دشواری‌ها و موانع بی‌شمار، دست از تلاش برای یافتن قاتلی بی‌رحم که چهل و سه بچه‌ی بی‌گناه را به قتل رسانده، بر نمی‌دارد.

چهل و چهارمین بچه کشته‌شده، به دوست و همکار «دمیدوف» تعلق دارد و این انگیزه، ‌او را در پی‌گیری ماجرا مصمم‌تر می‌سازد.

این فیلم به اقتباس از رمانی با همین عنوان نوشته «تام رب اسمیت» ساخته شده است.

این نویسنده انگلیسی در نوشتن رمان از سرگذشت «آندری چیکاتیلو»، قاتل سنگدل روسی الهام گرفته است که از سال ۱۹۷۸ تا ۱۹۹۰، بیش از ۵۰ انسان بی‌گناه، از جمله چندین کودک خردسال را به قتل رساند.

فیلم «چهل و چهارمین بچه» به کارگردانی «دانیل اسپینوزا» در آمریکا نیز مورد انتقاد قرار گرفته است و برخی از رسانه‌های سینمایی این کشور به شیوه‌ی کارگردانی و انتخاب بازیگران فیلم انتقاد کرده‌اند و این پرسش را مطرح کرده‌اند که چرا هیچ یک از نقش‌های فیلم به هنرمندان روس سپرده نشده‌است.

به نظر برخی از منتقدان سینمایی، همچنین تصویری که از روسیه در فیلم ارائه می‌شود از روی تصاویر دوران جنگ سرد، الگوبرداری شده است.

 
منبع: ایسنا

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false