رتبه سوم ایران در نرخ تورم+ جدول | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
رتبه سوم ایران در نرخ تورم+ جدول

بانک جهانی با رده‌بندی ۱۴۳ کشور جهان از نظر نرخ تورم در سال ۲۰۱۴ اعلام کرد ایران پس از مالاوی و ونزوئلا بالاترین نرخ تورم را در این سال داشته است.

به گزارش "چغادک نیوز"، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی بانک جهانی نشان می‌دهد به‌رغم کاهش قابل توجه نرخ تورم در ایران این کشور همچنان یکی از بالاترین نرخهای تورم را در جهان دارد.

در رده‌بندی ۱۴۳ کشور جهان از نظر نرخ تورم در سال ۲۰۱۴ رتبه سوم جهان به ایران اختصاص داشته است. تنها دو کشور مالاوی و بلاروس تورم بیشتری از ایران در این سال داشته‌اند.

بانک جهانی نرخ تورم ایران در سال ۲۰۱۴ را ۱۷٫۲ درصد اعلام کرده است. ایران با تورم ۳۹٫۳درصدی در سال ۲۰۱۳ رتبه دوم جهان را به خود اختصاص داده بود که بدین ترتیب در سال ۲۰۱۴ توانسته است یک پله جایگاه خود را در رده‌بندی کشورهای جهان از نظر نرخ بالای تورم بهبود ببخشد.

مالاوی با تورم ۲۴٫۴درصدی در صدر این رده‌بندی قرار گرفته و بلاروس با تورم ۱۸٫۱درصدی در رتبه دوم قرار گرفته است. پس از ایران کشورهای غنا با تورم ۱۵٫۵درصدی و مغولستان با تورم ۱۳درصدی به‌ترتیب رتبه‌های چهارم و پنجم را به خود اختصاص داده‌اند.

اوکراین، مصر، اروگوئه، ترکیه و نپال نیز از نظر میزان نرخ تورم خود در رتبه‌های ششم تا دهم جهان قرار گرفته‌اند.

بر اساس این گزارش ۲۲ کشور جهان در سال ۲۰۱۴ تورم منفی داشته‌اند.

میزان نرخ تورم برخی کشورها در سال ۲۰۱۴ عبارت است از: ترکیه ۸٫۹ درصد، روسیه ۷٫۸ درصد،‌ پاکستان ۷٫۲ درصد، اندونزی ۶٫۴ درصد،‌ هند ۶٫۴ درصد،‌ افغانستان ۴٫۶ درصد،‌ قطر ۳ درصد، کویت ۲٫۵ درصد،‌ انگلیس ۱٫۵ درصد،‌ آمریکا ۱٫۶ درصد، آلمان ۰٫۹ درصد و فرانسه ۰٫۵ درصد.
 

         جدول: رده‌بندی کشورها بر اساس تورم در سال ۲۰۱۴ (بانک جهانی)

رتبه سوم ایران در نرخ تورم+ جدول
 
منبع: تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false