جروزالم‌پست:اسرائیل از روسیه می‌ترسد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
جروزالم‌پست:اسرائیل از روسیه می‌ترسد

روزنامه «جروزالم‌پست» در تحلیلی به دلایل فروتنی رژیم صهیونیستی در قبال روسیه پرداخت و یکی از آنها را ترس تل‌آویو از مسکو عنوان کرد.

به گزارش "چغادک نیوز"، روزنامه «جروزالم‌پست» در تحلیلی به بررسی تصمیم روسیه برای تحویل اس-۳۰۰ به ایران پرداخت و نوشت: سیاست فروتنی اسرائیل در قبال روسیه بار دیگر با سیلی محکمی به صورت پاسخ داده شد. «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه بار دیگر به اسرائیل درباره فروش سلاح‌های کشنده به اوکراین هشدار داد. او گفت، فروش سلاح به اوکراین به هدف خود نمی‌رسد، قربانیان بیشتری می‌گیرد و واقعیت را تغییر نمی‌دهد.

بر اساس این گزارش، سخنان پوتین در پاسخ به گزارش‌های منتشر شده در اراضی اشغالی بود چراکه برخی پیشنهاد کرده بودند برای انتقام از تصمیم مسکو به لغو حکم تعلیق تحویل اس-۳۰۰ به ایران، این رژیم نیز سلاح‌های پیشرفته به اوکراین بفروشد.

این روزنامه با اشاره به اعتراض «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به این موضوع در تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین نوشت: فروش اس-۳۰۰، هر چند مدل قدیمی‌تری است که چندان پیشرفته نیست، همواره از سوی اسرائیل به عنوان اقدامی تلقی شده است که به شدت مانع حمله نیروی هوایی این رژیم علیه تاسیسات هسته‌‌ای ایران خواهد شد.

«جروزالم‌پست» با بیان مطالب فوق نوشت: اسرائیل سال‌هاست به دو دلیل سیاست فروتنی را در قبال کرملین در پیش گرفته است؛ نخست به امید اینکه این امر (فروتنی در برابر روسیه) در تلاش اسرائیل برای جلوگیری از تعامل تسلیحاتی با ایران، به نفع تل‌آویو باشد. اما کابینه اسرائیل ضایع شد و این اتفاق رخ نداد. دومین دلیل ترس اسرائیل از روسیه است. بنابراین، در حالی که نتانیاهو با بزرگترین متحد اسرائیل یعنی آمریکا سر شاخ می‌شود،‌ در مقابل پوتین، مانند برگی که باد آن را تکان می‌دهد، رفتار می‌کند.

بر اساس این گزارش، این سیاست ناکارآمد بود و پوتین شنبه به اسرائیل هشدار داد. در گذشته اسرائیل به گرجستان از پشت خنجر زد و به خاطر حمله روسیه به این کشور در سال ۲۰۰۸، فروش تجهیزات به تفلیس را متوقف کرد. اسرائیل در مقابل اوکراین نیز رفتار مشابهی از خود نشان داد. به عنوان مثال، اسرائیل از رژیم‌هایی بود که حمله روسیه به کریمه و ضمیمه کردن آن به خاک روسیه را محکوم نکرد.

به نوشته این روزنامه، اسرائیل صرفا به دیپلماسی اکتفا نکرد و عملا نیز اقدام کرد. از زمان شروع بحران اوکراین، وزارت جنگ این رژیم از اجازه دادن به دلالان اسلحه و مشاوران امنیتی اسرائیل برای فروش تجهیزات به کی‌یف خودداری کرد. این در حالی است که اوکراین بارها به سمت اسرائیل آمده و خواستار خرید سیستم‌های پیشرفته تسلیحاتی به ویژه در زمینه اطلاعاتی و پهپادها شد.

 
منبع: فارس

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false