فرهنگ داعش حاصل فروش توهم توسط عربستان | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
فرهنگ داعش حاصل فروش توهم توسط عربستان

یک نویسنده و تحلیلگر عرب در گزارشی به تشریح ریشه های تفکر تروریستی و سهم و نقش عربستان سعودی در این زمینه پرداخت.

به گزارش "چغادک نیوز"، معین محمد حنش در گزارش خود در روزنامه الثوره نوشت: عربستان اولین منبع تروریسم در جهان به شمار می رود.

وی در تشریح نقش سعودی‌ها در تروریسم جهانی، خطاب به سران عربستان گفت: جهان از سران عربستان برای مبارزه با تروریسم پول نمی خواهد بلکه می خواهد که آنها از صدور تروریسم به کشورهای جهان دست بکشند. ۱۵ نفر از مجموعه ۱۹ نفر متهم حملات یازده سپتامبر سال ۲۰۱۱ میلادی سعودی بودند.

حنش افزود: بیشترین تعداد بازداشت شدگان به اتهامات تروریستی در زندان گوانتانامو بعد از افغان ها را سعودیها تشکیل می دادند. شمار سعودیهای بازداشتی در زندان گوانتانامو ۱۳۵ نفر بود.

حنش تصریح کرد: ۲۵۰۰ سعودی تروریست برای جنگ به سوریه صادر شدند. تعداد این سعودیها به بالاترین رقم بعد از تونسی ها رسید که به ارعاب و قتل عام در سوریه پرداختند.

وی افزود: اسامه بن لادن (سرکرده ارشد سابق القاعده) از سرکردگان ارشد تروریسم در قرن کنونی بود که تابعیت سعودی داشت. حتی فیصل العنسی، سعودیِ پزشک نیز که باید مردم را درمان می کند، رفت تا به گروه تروریستی داعش ملحق شود تا با منفجر کردن خود، مردم را به قتل برساند.

این نویسنده خاطرنشان کرد: شیوخ سعودی شبانه روز بر سر مردم در جامعه فریاد می زنند و فرهنگ جوانان و افکار آنها را با عقاید مسموم و ویرانگر آلوده می کنند و به آنها تفکر تنفر از دیگران، دشمنی، تکفیر و تفکرات تاریخ مصرف گذشته را تزریق می کنند

وی گفت: اگر شاه سعودی به این تفکرات اعتقادی ندارد و می داند که آنها جایی در قرن بیست و یکم ندارد پس باید از خطیبان و وعاظ خود بخواهد که تحریک کردن جوانان عرب را با فروش توهم و تفکرات ویرانگر به آنها متوقف کنند.

حنش تصریح کرد: بسیاری از کسانی که از عربستان سعودی به داعش پیوستند، تصادفی اینکار را نکردند بلکه این مدارس دینی بودند که آنها پرورش و آماده کردند. شیوه آموزشی و پرورشی عربستان و سخنان تحریک آمیز و گمراه کننده شیوخ عربستان باعث اینکار بود. کتاب های زرد عربستان که همه جهان را در نوردید، دخیل بود.

به نوشته حنش، سران سعودی باید بدانند که داعش فرزند مشروع آنها است پس نباید امروز منکر آن بشوند.

این نویسنده در پایان خطاب به سران سعودی آورده است: اگر ای سرزمین داعش (عربستان) می خواهید با داعش مبارزه کند پس به فرزندان خود فرهنگ زندکی بیاموزید زیرا شما در آنها فرهنگ مرگ کاشته اید. به آنها دوست داشتن بیاموزید زیرا تخم نفرت در دل آنها کاشته اید. به آنها زندگی در دنیا پیش از رفتن به آخرت بیاموزید. به آنها علوم مفید بیاموزید. به آنها فرهنگ حقوق بشر بیاموزید؛ نه فرهنگ تجاوزگری.

 
منبع: تسنیم

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false