×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
کدام استان‌ها بیشترین و کمترین نرخ ولادت را دارند؟

مدیر کل آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه به ازای تولد هر دختر ولادت ۱۰۶ پسر به ثبت رسیده است،‌ نام استان‌هایی که بیشترین و کمترین نرخ موالید رو در سال ۹۳ داشته‌اند را اعلام کرد.

به گزارش "چغادک نیوز"، علی‌اکبر محزون مدیر کل آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور،‌ درباره آمار وقایع ولادت و فوت در کشور،‌ اظهار داشت: در سال ۹۳ یک میلیون و ۵۳۴ هزار و ۳۵۹ نفر در کشور متولد شده‌‌اند که از این تعداد یک میلیون و ۱۷۸ هزار و ۹۲۷ نفر در شهرها و ۳۵۵ هزار و ۴۳۲ مورد در روستاها به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه ۷۸۸ هزار و ۶۷۴ نفر از متولدین سال گذشته پسر و ۷۴۵ هزار و ۶۸۵ نفر دختر هستند‌، ادامه داد: رشد کل این آمار نسبت به سال ۹۲‌، ۴ درصد افزایش داشته است. بر این اساس می‌توان گفت در هر ماه ۱۲۷ هزار و ۸۶۳ مورد،‌ در هرشبانه روز ۴ هزار و ۲۰۴ نفر و در هر ساعت ۱۷۵ واقعه ولادت به ثبت رسیده است.

مدیر کل آمار و اطلاعات جمعیتی ثبت احوال کشور تصریح کرد: نرخ موالید به ازای هر هزار نفر ۱۹٫۷ است که بر این اساس سیستان و بلوچستان با ۳۶٫۳،‌ خراسان جنوبی با ۲۶ درصد و هرمزگان با ۲۳٫۹ بیشترین نرخ موالید کشور را به خود اختصاص داده‌اند و استان گیلان با ۱۲٫۸  درصد،‌ مازندان با ۱۴٫۷ و استان مرکزی با ۱۵٫۶ درصد کمترین نرخ موالید را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با اشاره به نسبت جنسی موالید،‌ اظهار داشت: به ازای تولد هر دختر ولادت ۱۰۶ پسر به ثبت رسیده است و این نسبت تا سن ۲۵ سالگی تقریبا برابر است.

محزون تصریح کرد: در سال ۹۳ ۴۴۶ هزار و ۲۰۳ مورد فوت به ثبت رسیده است که از این تعداد ۲۲۲ هزار و ۴۰۴ نفر مرد و ۲۲۳ هزار و ۸۸۹ نفر زن بوده‌اند. بر این اساس در هر شبانه روز یک هزار و ۲۲۳ فوت و در هر ساعت ۵۱ فوت رخ داده است.

 
منبع: تسنیم

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false