×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
رئیس سازمان امور مالیاتی : امکان شناسایی ۱۰ میلیون ثروتمند برای حذف یارانه وجود دارد

نظام مالیاتی وارد حساب‌های بانکی افراد نمی‌شود البته طبق قانون اگر به این اطلاعات نیازی باشد می‌تواند گردش حساب را دریافت کند.

به گزارش "چغادک نیوز"، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت:جهت بررسی اطلاعات دریافت کنندگان یارانه نقدی اگر دولت اطلاعاتی از سازمان مالیاتی درخواست نماید آن را ارایه  خواهیم کرد لیکن تاکنون اطلاعاتی از نحوه بررسی اطلاعات  دریافت کنندگان یارانه نقدی ندارم و  درخواستی نیز از سازمان امور مالیاتی کشور نشده است.

علی عسکری، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور اظهار داشت: دولت تصمیم به حذف یارانه دهک‌های پردرآمد دارد و جلسات کارشناسی برنامه ریزی جدی دراین مورد انجام داده است و اگر در این خصوص از سازمان مالیاتی درخواستی داشته باشد به عنوان بخشی از دولت کمک خواهیم کرد.

وی در مورد بررسی حسابهای بانکی برای حذف یارانه ثروتمندان گفت: نظام مالیاتی وارد حساب‌های بانکی افراد نمی‌ شود البته طبق قانون اگر به این اطلاعات نیازی داشته باشد می‌تواند گردش حساب را از بانک‌ ها دریافت کند.

عسکری افزود: دریافت اطلاعات بانکی افراد از نظام بانکی چیز عجیب و غریبی نیست چرا که هم‌ اکنون نیز این کار با مجوز وزیر اقتصاد و تقاضای سازمان مالیاتی در صورت نیاز انجام می‌شود.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به زیرساخت های لازم برای شناسایی دهک های بالای درآمدی گفت: پایگاه اطلاعاتی نظام مالیاتی کشور حدود دو سال است که شکل گرفته و مراحل تکمیل خود را طی می کند.

وی افزود: در این پایگاه اکنون ۵ میلیون خانوار یا ۵ میلیون مودی را درنظام مالیاتی داریم درحالی که ۲۰ میلیون خانوار در کشور وجود دارد که خیلی از اینها اصلا مودی مالیاتی نیستند.

عسکری اضافه کرد: سازمان امور مالیاتی نسبت به آن جامعه ای که در اطلاعاتش را اختیاردارد می تواند اطلاعات لازم را به دولت محترم بدهد. خارج از آن دراختیار ما نیست به همین خاطر هراطلاعاتی که بخواهیم بدهیم ناقص است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور تاکید کرد: البته با تکمیل بانک اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی می توان ۱۰ میلیون نفر ثروتمند که گفته می شود را  مورد شناسایی قرار داد لیکن تاکنون از سازمان امور مالیاتی درخواستی نشده است.

منبع:پارس

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false