×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
باهنر: احتمالا جبهه پایداری معقول‌تر شده است

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: سیاست راهبردی ما تلاش برای رساندن وحدت در جامعه اصولگرایی است.

به گزارش "چغادک نیوز"، محمدرضا باهنر پیش از ظهر امروز در نشست تشکل‌های جبهه خط امام و رهبری استان اصفهان با اشاره به ۲ انتخابات پیش رو در سال ۹۴، اظهار داشت: به گفته امام خمینی (ره) مجلس خبرگان پشتوانه ولایت فقیه بوده و ولی‌ فقیه ریسمانی است که اعتصام به آن و پیروی از آن اصلی‌ترین رمز توفیقات نظام اسلامی در طول این چند سال بوده است.

وی افزود: بسیاری از کشورهایی که برای آزادی و عدالت‌خواهی و سلب وابستگی از قدرت‌های بزرگ تلاش‌ها، جانفشانی‌ها و ایثارهای آنان کمتر از ما نبوده اما بسیاری از آنها در راه مبارزات خود با چالش مواجه شده‌اند اما نظام اسلامی ما در طول این ۳۶ سال با وجود تمام مصائبی که بر سر این ملت صبور تحمیل شده آرام، متین و سنگین پیش رفته است که به غیر از حرکت حول محور ولی‌ فقیه و پیروی از راهبردهای رهبر عظیم‌الشأن انقلاب این مسئله ممکن نبود.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به انتخابات مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: شأن، موقعیت و مأموریت مجلس خبرگان با مجلس شورای اسلامی و شورای شهر و سایر انتخابات‌ها متفاوت بوده و نباید مجلس خبرگان تحت تأثیر رقابت و فشار سیاسی قرار بگیرد.

باهنر با اشاره به انتخاب خود پس از فوت محروم عسگراولادی به ریاست جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: برای آینده جبهه پیروان خط امام و رهبری ۳ حالت امکان‌پذیر بوده یکی از اینکه هر از چندی دور هم جمع شده و صله رحم سیاسی داشته باشیم، یکی اینکه جبهه به سمت حزب جامع و کامل حرکت کرده و سایر بدنه‌های اصولگرایی را تحت تأثیر قرار دهیم و دیگر اینکه این جبهه به حزب تبدیل نشود و ائتلافی به منظور اهداف مشخص و مقطعی باقی مانده اما کارکردهای حزب را نیز داشته باشد.

وی با بیان اینکه جبهه پیروان هنوز آمادگی حزب شدن را ندارد، گفت: حزب مؤتلفه با نزدیک به ۵۰ سال سابقه کار سیاسی شاید درست نباشد که درون جبهه پیروان قرار گرفته با توجه به اینکه مشخص نیست کار این حزب پس از تشکیل به نتیجه برسد، بنابراین جبهه پیروان ائتلافی از اصولگرایی بوده که برای انتخابات تبدیل به ائتلاف پر جمعیت و با کیفیت می‌شود تا ریسمانی برای جمع کردن سایر اصولگرایان باشد.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری بیان کرد: جبهه پیروان به عنوان اصلی‌ترین و بزرگترین تشکیل اصولگرایی تلاش می‌کند تا این ائتلاف را برای انتخابات داشته باشد.

باهنر با تأکید بر اینکه هیچ ساختمان اجاره‌ای و ملکی در کشور برای این حزب وجود نداشته و ما همواره میهمان اعضاء بودیم اظهار داشت: جبهه پیروان هیچگاه قرار نبوده صاحب امکانات مادی و یا تشکیلات محتوایی باشد اما در حال تلاش برای این هستیم که برخی واحدهای جبهه عملکرد سیاسی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: جبهه پیروان از بدو تشکیل زیر سایه روحانیت معظم حرکت می‌کرده و منظور از روحانیت هم ۲ تشکیلات جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم است و روابط ما در طول، پشت سر و سایه جامعتین بوده و از این حرکت زیر سایه روحانیت ضرر که نکردیم هیچ سود هم بردیم در حالی که برخی جریانات به خطرات و مسائلی افتادند که شاید امکان جبران آن برای آنها بسیار کم است.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه شرط نخست ائتلاف با سایر اصولگرایان حرکت زیر سایه روحانیت است، تصریح کرد: البته معنی این مسئله تقلید نبوده اما عملی را که روحانیت تهران و جامعتین قبول نداشته باشند انجام نمی‌دهیم و با این سیاست راهبردی تلاش برای رساندن به وحدت در جامعه اصولگرایی را ادامه می‌دهیم اما منظور ما از وحدت، وحدت اصولی نبوده و منظور یک نوع ائتلاف است.

باهنر با اشاره به منشور ۲۴ بندی متشکل از بایدها و نبایدهای اصولگرایی گفت: اگر کسی اعتقاد به اسلام، نظام جمهوری اسلامی با تعریف قانون اساسی، امام خمینی (ره) و وصایا و بیانات ایشان بوده و صحبت‌های مقام معظم رهبری را فصل‌الخطاب کار خود بداند ما چنین شخصی را اصولگرا می‌دانیم و بعد از آن بایدها و نبایدهای منشور اصولگرایی را مدنظر گرفته و برای رسیدن به ائتلاف تلاش کرده و چشم‌انداز ما رسیدن به ائتلاف صددرصد است؛ در عین حال که مواضع خود را تعطیل نمی‌کنیم.

وی با اشاره به دوره‌های هفتم، هشتم و نهم مجلس بیان کرد: در دوره‌های پیشین مجلس یا اصلاح‌طلبان نبودند و یا حضور کمرنگی در انتخابات داشتند بنابراین در غیبت اصلاح‌طلبان انتخابات برگزار می‌کردیم اما در انتخابات مجلس دهم اصلاح‌طلبان با توان و انرژی حرکت خود را شروع کردند و ما نیز از آن استقبال می‌کنیم اما در عین حال حضور در انتخابات را مشروط به التزام به قانون اساسی و قبولی فرآیند انتخابات دانسته و در این محدوده از رقیب استقبال می‌کنیم.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: تیزی و تندی اعضای جبهه پایداری در اوایل تشکیل این جبهه زیاد بوده اما حتما الان معقول‌تر و متعادل‌تر شدند؛ ما زیر سایه جامعتین نیاز به وحدت داریم اما معنی همکاری عدول از مواضع نیست.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری پیرامون نوع همکاری با آیت‌الله مصباح گفت: ما آیت‌الله مصباح را دوست داشته و نسبت به ایشان مشکلی نداریم و به جامعتین نمی‌گوییم که ارتباطی با آقای مصباح داشته باشند و در هر صورت و بلاشرط با جامعتین کار می‌کنیم.

باهنر با بیان اینکه وحدت سایه خوبی روی جریانات اصولگرایی می‌اندازد اما ائتلاف به معنی تصمیم‌گیری آنها برای تمام ۲۹۰ کاندیدا نیست، خاطرنشان کرد:‌ در شهرهای بزرگ در لیست بودن بسیار مؤثر است اما در شهرهای کوچک آثار فیزیکی تصمیمات تهران در نتیجه انتخابات کم می‌شود و اثر مثبت یا منفی ۳ درصد وجود دارد بنابراین اگر کسی خمیرمایه نداشته باشد نباید روی او سرمایه‌گذاری انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه در انتخابات مجلس نباید ایده‌آلیستی باشد و باید رئالیستی کنار هر تفکر ایده‌آلیسم وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: صالح مقبول را به اصلح غیرمقبول در همه جا ترجیح می‌دهیم.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری اظهار داشت: مردم از طولانی‌ بودن فضای انتخاباتی خوششان نمی‌آید بنابراین از الان نباید فضای جامعه را انتخاباتی کنیم و ما در زمان انتخابات رقابت می‌کنیم.

باهنر افزود: موفقیت و عدم موفقیت دولت در فضای انتخابات مؤثر بوده اما نباید موفقیت دولت را به ضد موفقیت تبدیل کرد چرا که این کار ظلم است.

نایب رئیس مجلس افزود: تیم مذاکره‌کننده افراد قوی، متخصص و قابل اعتماد هستند اما طرف مقابل اهل مکر و حیله است؛ آمریکا دنبال توطئه است و ما به دنبال باز برد – برد هستیم، اگر آنها بازی را به برد – باخت تبدیل کنند ما امکانات و تجربه این نوع بازی را داریم و تا به حال در بازی برد – باخت نباختیم.

 
منبع: تسنیم

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false