ورود هیاتی از آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
ورود هیاتی از آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران

هیات آژانس بین المللی انرژی اتمی دقایقی پیش از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) وارد تهران شد.

به گزارش "چغادک نیوز"، هیات آژانس بین المللی انرژی اتمی به ریاست واریو رانتا معاون پادمانی آژانس دقایقی پیش از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) وارد تهران شد.

این هیات متشکل از ۵ نفر از مسئولان آژانس است از جمله آقای آپارو مدیر امور پادمانی آژانس است.

به گفته بهروز کمالوندی سخگو و معاون امور بین الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی، نشست مذاکرات دوجانبه امروز آغاز می شود که از طرف ما آقای نجفی نماینده دائم ایران در آژانس، آقای بعیدی نژاد مدیرکل سیاسی وزارت امور خارجه و شماری از مسئولان سازمان انرژی اتمی حضور خواهند داشت.

وی هدف از سفر این هیات را گفتگو درباره همکاری های ایران و آژانس در چارچوب برنامه مربوط به بیانیه مشترک دوجانبه دانست که آبان ۱۳۹۲ به امضا رسید.

کمالوندی گفت: براساس این بیانیه مقرر شد موضوعات مختلف در قالب خوشه های مختلف تحت عنوان گام به گام پیگیری شود که تاکنون دو گام را برداشته ایم و از گام سوم نیز که ۵ موضوع را در بر می گیرد فقط درخصوص دو موضوع در حال مذاکره ایم که البته از نظر ما اینها هم تمام شده است.

وی درباره موضوعات مطرح در مذاکرات امروز با هیات آژانس افزود: مجموع سه مرحله همکاری های ایران و آژانس شامل ۱۸ موضوع بود که ۱۶ موضوع آن نهایی شده است.

کمالوندی دو موضوع باقیمانده را شامل مقاله انتقال نوترونی و موضوع انفجارات قوی در منطقه مریوان مبتنی بر ادعای منابعی است که به آژانس ارائه شده ‌است.

وی گفت: این در حالی است که ما همواره از طرق کتبی و شفاهی به آژانس اعلام کرده ایم که می توانند بازرسانشان را برای بازدید از محلی که مدعی انفجارات قوی هستند بفرستند که تاکنون نفرستاده اند که این موضوع برای ما هم تعجب برانگیز است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی افزود: درخصوص مقاله انتقال نوترونی نیز توضیحات کافی داده شده که مقاله ای علمی و منتشر شده در دانشگاه است اما آنان می گویند این می تواند کاربرد دوگانه داشته باشد در حالی که هر چیز دیگری هم ممکن است کاربردش دوگانه باشد.

وی ابراز امیدواری کرد: با توضیحاتی که ارائه و روشنگری می شود این دو موضوع نیز هر چه زودتر حل و فصل شود.

 
منبع: تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false