شبکه‌های اجتماعی علیه کاندیدای زن ۶۷ ساله | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
شبکه‌های اجتماعی علیه کاندیدای زن ۶۷ ساله

کلینتون در پیامی که طی اعلام نامزدی خود در انتخابات داد گفت: «آمریکایی‌ها همواره به قهرمان نیاز دارند و من می‌خواهم آن قهرمان باشم،‌ پس هر آنچه می‌توانم به کار می بندم،‌شما پیشرو هستید و پیشرو می‌مانید.»

به گزارش "چغادک نیوز"، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نزدیک است و بعد از شگفتی حضور یک سیاه در کاخ سفید، شاید شگفتی دیگری در کاخ سفید رقم بخورد و یک زن کلیددار کاخ ریاست جمهوری آمریکا شود. هیلاری کلینتون که حالا چهره‌ای شناخته شده در امریکاست می خواهد شکست ۸ سال قبل خود برابر اوباما را جبران کند و خود را به عنوان نامزد مطرح انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا معرفی کرده است.

هیلاری کلینتون با فرصت‌ها و تهدیدهای مختلفی در انتخابات آینده ریاست جمهوری امریکا روبروست. قطعا شکست او در انتخابات گذشته می تواند امتیازی منفی برای او محسوب شود و راه رسیدن به کاخ سفید را برای او سد کند. البته این موضوع می تواند برای او به عنوان یک تجربه انتخاباتی نیز محسوب شود اما مردم به وی به عنوان یک نامزد شکست خورده نیز نگاه می کنند و تغییر چنین نگاهی وی را متحمل سختی و مشقت بسیاری خواهد کرد. به هر جهت رقابت‌های انتخاباتی بسیار به موضوع مدیریت افکار عمومی مربوط است و این مساله می تواند پاشنه آشیل کلینتون در انتخابات آتی باشد.

کلینتون از جرگه دمکرات‌ها وارد بازی انتخابات می شود و این نیز برای او یک پوئن منفی است. دمکرات‌ها ۸ سال توانستند نامزد خود را به عنوان رئیس جمهور در کاخ سفید نگاه دارند و حال در کنگره شکست شدیدی را متحمل شدند. افکار عمومی آمریکا ممکن است در پی تغییر برآید و فرصت آینده را در اختیار جمهوری خواهان قرار دهد. همانطور که در کنگره آمریکا این نیاز افکار عمومی به طور شدیدی احساس شد. این موضوع از لحاظ روانشناسی افکار عمومی چندان ناممکن نیست.

کلینتون در ابتدای امر و خیلی زود نامزدی خود را اعلام داشت و از این جهت کار سخت تری برای جلب توجه و حفظ آرای آمریکایی های طرفدار خود در پیش دارد. از هم اکنون نیز انتقادات به شیوه رفتار و درک سیاسی کلینتون آغاز شده است.

سناتور ایالت فلوریدا یکی از اولین افرادی بود که انتقاد از هیلاری کلینتون را از بدو اعلام نامزدی او آغاز کرد. وی با انتقاد از نامزدی هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت:«دیروز فردی دیروزی( اشاره به هیلاری کلینتون)نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد و وعده داد که ما را به دیروز بازگرداند! درحالیکه دیروز بسر آمده است! »

کهنه گرایی و عدم مدرن بودن در آمریکا انتقاد بسیار شدیدی است. آمریکا فردی را می خواهد که نیازهای روز و آینده این کشور برآورده کند بخصوص که ایالات متحده آمریکا در شرایط بسیار حساسی قرار دارد و ریاست جمهوری اینده بسیار کار سخت و مشکلی است. چراکه این کشور با قدرتهای نوظهور و همچنین تقویت قدرتهای گذشته روبروست که این شرایط نظم نوین دیگری را در جهان نوید می دهد.

کلینتون در پیامی که طی اعلام نامزدی خود در انتخابات داد گفت: «آمریکایی‌ها همواره به قهرمان نیاز دارند و من می‌خواهم آن قهرمان باشم،‌ پس هر آنچه می‌توانم به کار می بندم،‌شما پیشرو هستید و پیشرو می‌مانید.»

اما حال منتقدین از همین نقطه او را مورد نقد و اعتراض خود قرار داده اند.

البته این نوع انتقادات ناظر بر سن و سال وی نیز هست. هیلاری کلینتون ۶۷ ساله است.

نامزدهای دیگری نیز برای انتخابات اعلام آمادگی کردند اما حملاتی که به کلینتون شد بیش از سایرین بود. این بار واکنش‌ها به وضوح با موج تازه‌ای از نظرهای حاوی تحقیر جنسیتی و سِنی همراه بود. بسیاری در شبکه‌های اجتماعی وی را از لحاظ جنسی تحقیر کردند و با الفاظی رکیک عدم صلاحیت وی را یادآور شدند.

"حراج ۳۰ درصدی کت و شلوار زنانه"، "او زمین خورد و نتوانست بلند شود"، "امیدوارم روز یکشنبه تودل برو باشه"، "برو پیراهن شوهرتو اتو کن"، "او می‌گوید: به من رای بدهید! من بیش از هر نامزد دیگری هورمون مردانه دارم"، "هیلاری میگه: من ۴۶۹ سالمه با حساب سال سگ‌ها" از جمله این نوشته‌ها هستند.

این موضوع البته می تواند بعد از مدتی به نفع وی تمام شود. چراکه فضای تخریب های سیاسی بعضا کارکردهای مثبتی برای نامزدها دارد که در جریان احساسی و هیجانی انتخابات می تواند بروز و ظهور معنادار و نتیجه بخشی داشته باشد.

به هر جهت رصد سیاسی انتخابات آینده امریکا می تواند درباه نیاز آینده این کشور در سطح جهانی و همچنین داخلی اطلاعات ارزنده‌ای به ما بدهد. چراکه مشخص می کند آمریکا برای آینده چه برنامه ای دارد و چگونه برای تغییرات محسوس و عمده ای که در جهان بین الملل اتفاق افتاده خود را آماده می کند.

منبع:سایت فردا

 
منبع: تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false