جایگاه اقتصاد ایران در جهان | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
جایگاه اقتصاد ایران در جهان

صندوق بین المللی پول با اشاره به افزایش ۵۷ میلیارد دلاری تولید ناخالص داخلی ایران در سال ۲۰۱۴ اعلام کرد ایران با وجود تحریم ها توانسته رتبه خود به عنوان هجدهمین اقتصاد بزرگ دنیا در این سال را حفظ کند.

به گزارش "چغادک نیوز"، صندوق بین المللی پول در گزارش چشم انداز اقتصادی جهان که روز گذشته منتشر شد تولید ناخالص داخلی ایران بر اساس شاخص قدرت خرید در سال ۲۰۱۴ را یک تریلیون و ۳۳۴ میلیارد دلار اعلام کرد.

تولید ناخالص داخلی ایران در این سال نسبت به سال ۲۰۱۳ بالغ بر ۵۷ میلیارد دلار افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش ایران در رده بندی بزرگترین اقتصادهای جهان و با وجود تحریم ها توانسته است جایگاه خود به عنوان هجدهمین اقتصاد بزرگ دنیا را حفظ کند. ایران که در سال ۲۰۱۳ در رتبه ۱۸ بزرگترین اقتصادهای دنیا قرار داشت در سال ۲۰۱۴ نیز توانسته این جایگاه را حفظ کند.

در این سال برای نخستین بار چین توانسته آمریکا را به عنوان بزرگترین اقتصاد بزرگ دنیا کنار بزند و در جایگاه نخست دنیا از این نظر قرار گیرد. تولید ناخالص داخلی چین بر اساس قدرت خرید در سال ۲۰۱۴ بالغ بر ۱۷ تریلیون و ۶۱۷ میلیارد دلار بوده است. آمریکا با تولید ناخالص داخلی ۱۷ تریلیون و ۴۱۸ میلیارد دلاری در جایگاه دوم و هند با ۷ تریلیون و ۳۷۴ میلیارد دلار در رتبه سوم قرار گرفته اند.

کشورهای ژاپن، آلمان، روسیه، برزیل، اندونزی، فرانسه، انگلیس، مکزیک، ایتالیا، کره جنوبی، عربستان، کانادا، اسپانیا، و ترکیه نیز پیش از ایران و در رتبه های چهارم تا هفدهم قرار گرفته اند.

تولید ناخالص داخلی ترکیه که یک پله بالاتر از ایران قرار گرفته یک تریلیون و ۵۰۸ میلیارد دلار گزارش شده است. استرالیا نیز با تولید ناخالص داخلی یک تریلیون و ۹۵ میلیارد دلاری یک پله پایین تر از ایران در رتبه نوزدهم قرار گرفته است.

کشور توالو با تولید ناخالص داخلی ۳۵ میلیون دلاری در جایگاه آخر بین ۱۸۸ کشور جای گرفته است.

به گزارش تسنیم، صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده است تولید ناخالص داخلی ایران بر اساس قدرت خرید در سال ۲۰۱۵ نیز ۱۹ میلیارد دلار افزایش یابد و به یک تریلیون و ۳۵۳ میلیارد دلار برسد.

جایگاه ایران در بین اقتصادهای بزرگ دنیا نیز همچنان حفظ خواهد شد و ایران هجدهمین اقتصاد بزرگ دنیا در سال ۲۰۱۵ باقی خواهد ماند.

 
منبع: تسنیم

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false