تظاهرات همزمان در دستکم ۳۰ شهر آمریکا | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
تظاهرات همزمان در دستکم ۳۰ شهر آمریکا

معترضان به خشونت نیروهای پلیس آمریکا علیه شهروندان به خصوص سیاه‌پوستان، روز سه‌شنبه به صورت همزمان در دستکم ۳۰ شهر، از جمله نیویورک تظاهرات کردند.

به گزارش "چغادک نیوز"، روز سه‌شنبه خیابان‌های دستکم ۳۰ شهر در ۱۸ ایالت آمریکا شاهد تظاهرات گسترده معترضان به رفتارهای خشونت‌آمیز پلیس این کشور بود.

«الکسی یاروشوسکی» خبرنگار شبکه راشاتودی گزارش داده است که در جریان تظاهراتی که در شهر نیویورک برگزار شد، پلیس چندین تظاهرات‌کننده را پس از آنکه معترضان پل بروکلین را مسدود کردند، بازداشت کرده است.

تظاهرات روز سه‌شنبه را گروه موسوم به «شبکه بازداشت انبوه را متوقف کنید» سازماندهی کرده بود. در فراخوانی که این گروه برای تظاهرات صادر کرده بود، آمده است که «قتل سیاه و رنگین‌پوستان توسط پلیس باید متوقف شود.»

معترضان همچنین خواستار اجرای «عدالت برای تمامی قربانیان پلیس خشن و قاتل» آمریکا شده و از سیستم قضایی آمریکا این کشور خواسته‌اند «پلیس‌های قاتل را متهم، مجازات و روانه زندان کند.»

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات با بیان اینکه «تمام سیستم» گناهکار است، خواستار «توقف سرکوبی که معترضان را هدف قرار داده»، شده‌اند.

«کارل دیکس» فعال ضدجنگ در این رابطه به پایگاه سازمان «جنگ جنایت است»، گفته است که این تظاهرات در ادامه اعتراضات شهر فرگوسن ایالت میسوری انجام می‌شود. وی همچنین گفت: «ما باید به خیابان‌ها بازگردیم و اعلام کنیم که عقب‌نشینی نمی‌کنیم و جایی نمی‌رویم.»

شهر فرگوسن تابستان پارسال پس از آنکه یک افسر سفیدپوست، نوجوانی سیاه‌پوست به نام مایکل براون را به قتل رساند، صحنه تظاهرات‌های گسترده‌ای بود که به سرتاسر آمریکا و حتی دیگر کشورها نیز گسترش پیدا کرد و هفته‌ها ادامه داشت.

از آن زمان، خشونت نیروهای پلیس آمریکا به خصوص علیه شهروندان رنگین‌پوست در مرکز توجه رسانه‌ها قرار گرفته است.

تازه‌ترین مورد از قتل سیاه‌پوستان به دست پلیس که رسانه‌ای شده، به هفته گذشته بازمی‌گردد که یک افسر پلیس سیاه‌پوستی را به دلیل تخلف رانندگی از پشت سر هدف گلوله قرار داد و از پای درآورد. (جزئیات بیشتر)

خبرنگار شبکه راشاتودی نوشته است که این بزرگترین تظاهرات ضدخشونت پلیس از ماه دسامبر سال گذشته میلادی است و به نظر می‌رسد موج تازه‌ای از تظاهرات‌ها آغاز شده باشد.

در تظاهرات نیویورک، معترضان پس از حضور در میدان اتحادیه (Union Square) به سمت جنوب راهی شده و نهایتا در برابر تالار شهر و اداره پلیس تجمع کردند.

«کرنل وست» از اندیشمندان برجسته آمریکایی که در این تظاهرات حضور داشت، در سخنرانی‌ای در این تجمع گفت: «ما رئیس‌جمهوری سیاه‌پوست، دادستانی سیاه‌پوست، وزیر امنیت داخلی سیاه‌پوست داریم، اما حتی یک پلیس توسط دولت فدرال به خاطر کشتن این‌ها (سیاه‌پوستان)، تحت تعقیب قرار نگرفته است.»

شیکاگو، اوکلند، سان‌فرانسیسکو و لس آنجلس از جمله دیگر شهرهایی بودند که معترضان در آن‌ها علیه خشونت پلیس تظاهرات کردند.

 
منبع: فارس

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false