×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
تغییر شیوه جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا

مدیر آژانس امنیت ملی آمریکا تاکید کرد که این نهاد جاسوسی دیگر تمایلی برای ادامه راهکارهای گذشته در دسترسی به اطلاعات دیجیتال و رمزگذاری شده ندارد.

به گزارش "چغادک نیوز"، اسپاتنیک نوشت: مایکل راجرز مدیر آژانس امنیت ملی آمریکا تصریح کرد که این نهاد جاسوسی دیگر تمایلی به ادامه راه حل "درب پشتی" برای دستیابی به اطلاعات دیجیتال و رمزگذاری شده ندارد و به جای آن می خواهد از راهکار "درب جلویی" استفاده کند. راهکاری که به اعتقاد برخی کارشناسان حتی بدتر از راهکار قبلی است.

راجرز راهکاری را پیشنهاد داده است تا حداقل هر دو طرف که یکی از آنها آژانس امنیت ملی آمریکا خواهد بود، به بخش هایی از اطلاعات کلیدی رمز گذاری شده دسترسی داشته باشد. این راهکار همه طرف ها را ملزم خواهد کرد تا دسترسی آژانس امنیت ملی آمریکا به اطلاعات رمزگذاری شده خود را فراهم کنند. البته این راهکار مانع از اقدام یکجانبه آژانس امنیت ملی آمریکا نیز خواهد شد.

راجرز گفت: من دیگر راهکار "درب پشتی " را نمی خواهم. من راهکار "درب جلویی" را می خواهم. من می خواهم که درهای جلویی چندین قفل داشته باشد. قفل های بزرگ.

جوئل هراسکی کارشناس موسسه "اسکتریم تک" در این باره گفت: نخستین مشکل طرح پیشنهادی راجرز این است که این راهکار با توجه به ساختار قوانین کنونی مربوط به نظام امنیت ملی آمریکا، بی معنی و نامفهوم است. افشاگری ادوارد اسنودن پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا، این نهاد جاسوسی را با چالش های زیادی روبرو کرده است. اسناد فاش شده از سوی اسنودن نشان می دهد که شرکت یاهو به طور ناموفقی، قانونی بودن و اقتدار آژانس امنیت ملی آمریکا را به چالش کشیده است.

مشکل دیگر راهکار پیشنهادی راجرز این است که این راهکار همکاری بین شرکت های فناوری اطلاعات و آژانس امنیت ملی آمریکا را در زمانی الزامی می کند که دشمنی و اختلاف بین دو گروه در بالاترین سطح خود قرار دارد.

 
منبع: تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false