×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
افزایش قیمت جهانی نفت

به دنبال احتمال کاهش تولید نفت آمریکا قیمت جهانی نفت افزایش یافت و هر بشکه نفت برنت دریای شمال در برابر ۵۸ دلار و ۳۳ سنت معامله شد.

به گزارش "چغادک نیوز"، رویترز اعلام کرد: با مطرح شدن این احتمال که تولید نفت آمریکا اولین کاهش ماهیانه خود در بیش از ۴ سال اخیر را تجربه خواهد کرد، قیمت نفت امروز افزایش یافت، اما تحلیلگران هشدار دادند که با وجود اینکه صادرات نفت چین افزایش یافته، کل بازار نفت همچنان با فزونی عرضه مواجه است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۴۰ سنت افزایش به ۵۸ دلار و ۳۳ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز ۴۲ سنت افزایش یافت و به ۵۲ دلار و ۳۳ سنت رسید.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا انتظار دارد تولید نفت شیل آمریکا با ۴۵ هزار بشکه کاهش نسبت به ماه آوریل در ماه ژوئن به ۴.۹۸ میلیون بشکه در روز برسد.

این نشان می دهد که تولید نفت در آمریکا از کاهش قابل توجه قیمت نفت تاثیر منفی پذیرفته است.

هرچند بی ثباتی سیاسی در خاورمیانه به افزایش نسبی قیمت ها کمک کرده، اما تحلیلگران می گویند تولید بالای نفت در سطح جهان و بازارهای سهام در حال محدود کردن دامنه رشد قیمت است.

جی پی مورگان در یادداشتی نوشت: «ریسک ژئوپلتیک در بازارهای نفت همچنان بالاست. اما از نقطه نظر عوامل پایه ای بازار، انتظار می رود که عرضه نفت خاورمیانه همچنان بالا باقی بماند.»

در بازار آسیا، چین در ماه مارس ۷۵۰ هزار تن نفت خام صادر کرد که بالاترین رقم از سال ۲۰۰۶ تاکنون بود. افزایش صادرات نفت چین نشان می دهد که ظرفیت ذخیره دومین وارد کننده بزرگ نفت جهان پر شده است.

تحلیلگران همچنین گفتند، رشد تقاضای چین احتمالاً کندتر خواهد شد.

مؤسسه فیلیپ فیچرز سنگاچور در یادداشتی نوشت: «با توجه به اینکه آمارهای تولید ناخالص داخلی چین در سه ماهه نخست سال فردا منتشر می شود، حتی اگر قیمت‌ها امروز افزایش پیدا کند، ما تاثیر افزایشی بسیار کمی در بازار می بینیم.»

 
منبع: تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false