آزادی الانبار ۴۵ تا ۶۰ روز دیگر | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
آزادی الانبار ۴۵ تا ۶۰ روز دیگر

استانداری الانبار ضمن انتقاد از سیاست چماق و هویج آمریکا علیه داعش اعلام کرد ۴۵ تا ۶۰ روز دیگر این استان از دست تکفیری‌ها آزاد خواهد شد.

به گزارش "چغادک نیوز"، استانداری الانبار اعلام می‌کند که بین ۴۵ تا ۶۰ روز دیگر، این استان از دست تکفیری‌های داعش آزاد می‌شود.

«طه عبدالغنی» عضو شورای استانداری الانبار در گفت‌وگو با شبکه ماهواره‌ای «السومریه» گفت: موضع رسمی استانداری الانبار، استقبال از هر نیروی عراقی و ملی برای مبارزه با داعش زیر پرچم نیروهای مسلح عراقی است.

وی افزود: داعش امروز بر ۵ منطقه از ۸ منطقه اصلی الانبار سیطره دارد و آزادی کل این استان بین ۴۵ تا ۶۰ روز طول خواهد کشید. درگیری‌ها در مناطق دورافتاده الانبار به اندازه درگیری‌های شدید شهری برای ما اهمیت ندارد.

عبدالغنی، ائتلاف بین‌المللی تحت فرماندهی آمریکا در مبارزه با داعش را متهم کرد که در هدف‌گیری مواضع داعش از سیاست چماق و هویج استفاده می‌کند. اگر این ماموریت به نیروی هوایی ارتش عراق واگذار شود، کار بهتر انجام خواهد شد.

این در حالی است که «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق، شنبه گذشته، دستور انتقال سریع میزان زیادی تجهیزات نظامی به الانبار را صادر کرد.

نخست‌وزیر عراق چهارشنبه (۱۹ فروردین ۹۴) به پایگاه نظامی «الحبانیه» در استان الانبار رفت و از آنجا، آغاز عملیات بزرگ آزادسازی الانبار را اعلام کرد.

وی پس از آنکه در جریان جزئیات این عملیات قرار گرفت، اظهار داشت که پس از تکریت نوبت آزادی الانبار رسیده است و ما در الانبار نیز مانند تکریت پیروز میدان خواهیم بود.

 
منبع: فارس

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false