×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
شخصیت های مذهبی، اجتماعی و سیاسی به خانواده های خود توجه کنند

شخصیت ها برای انجام برنامه های بیرون منزل خود باید فضای داخل خانه را برای اجرای آن آماده کنند تا توفیق داشته باشند.

به گزارش "چغادک نیوز"،به نقل از مرکز خبر مجتمع آموزش عالی فقه، «حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی»، در جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) که در مسجد مجتمع آموزش عالی فقه(حجتیه) برگزار گردید، با اشاره به قداست و پاکی سرشت این بانوی گرامی، اظهار کرد:نور فاطمی، همان نور محمدی(ص) و علوی(ص) است. بنا به احادیث وارده، این بانو، اعلم به علوم گذشته و آینده است که نشان از توجه خاص الهی به ایشان دارد.
وی افزود:شیعه، مقام والایی است که خداوند به مقربین درگاهش می  دهد. بنابر این بسیاری از محبین به اهل-بیت(علیهم السلام) وجود دارند که با وجود حب به این انوار مطهره، مقام حقیقی شیعیان را دارا نیستند و نمی توانند در زمره آنها در قیامت محشور گردند. هرچند که این دسته از دوستداران اهل بیت(علیهم السلام)، مخلد در جهنم نیز نمی-باشند و پس از پاکی از گناهان به بهشت ورود خواهند کرد.
رییس مجتمع آموزش عالی فقه،لزوم رعایت اخلاق خانوادگی و گرمی کانون خانواده، اذعان نمود:وقتی امیرالمؤمنین(ع) سختی کار خانه همسر خود را می دیدند، اندوهگین می شدند، اما این بانوی گرامی فضای خانهع را عوض می کردند تا در دل امیرالمؤمنین غم و اندوهی باقی نماند. این همان درسی است که خانواده های ما باید به آن دقت کنند که همواره و در هر شرایطی کانون خانواده را گرم نگه دارند.
حجت الاسلام والمسلمین محامی اضافه نمود:همسران گرامی دقت کنند که تنها با مال و اندوخته های دنیوی نمی توان خوشحالی و سعادت را برای خود و فرزندانشان به ارمغان آورند، بلکه محبت و مهربانی حاکم بین اعضای خانواده، ضامن خوشبختی آنهاست.
وی با ابراز این که خانواده بسیاری از شخصیت های مذهبی، علمی، اجتماعی و سیاسی همراه آنها نیستند و در برخی از موارد در فضای خلاف آرمان های آنها حرکت می  کنند، خاطرنشان کرد:شخصیت ها برای انجام برنامه های بیرون منزل خود باید فضای داخل خانه را برای اجرای آن آماده کند تا با همیاری و کمک اعضای خانواده بتواند در انجام آن موفق باشد.
رییس مجتمع آموزش عالی فقه، با اشاره به اهمیت همراهی خانواده طلاب در حرکت علمی و تبلیغی آنها، بیان نمود:طلاب نیز نباید از همسر و فرزندان خویش غافل گردند و با آرامش و طمأنینه خانواده خود را به گونه ای جهت دهند تا بتوانند در توفیق تحصیلی و علمی آنها مؤثر باشند و به آنها یاری رسانند.
حجت الاسلام والمسلمین محامی، با اشاره به جانفشانی خانواده امام راحل در ایام سخت تبعید و زندان ایشان، ابراز کرد:خانواده امام راحل، خود نمونه موفقی در همراهی با پدر خانواده هستند که توانستند ایشان را به گونه ای یاری رسانند که بتوانند جهانی را تحت تأثیر خود قرار دهند و حتی در این راه، فرزند خانواده یعنی شهید مصطفی، با خون خود وفاداری به آرمان های پدر را به اثبات رساند.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false