قبرستان بعدی تهرانی‌ها کجاست؟ | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
قبرستان بعدی تهرانی‌ها کجاست؟

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از بررسی دفن مردگان در قبرستان‌های متروک و همچنین متبرکه خبر داد.

به گزارش "چغادک نیوز"، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از بررسی دفن مردگان در قبرستان‌های متروک و همچنین متبرکه خبر داد .

مجتبی عبداللهی، در این باره گفت: ما بحثی در این خصوص در شهرداری داشتیم و بررسی‌های کارشناسی و مطالعاتی نیز انجام می‌دهیم که در قبرستان‌های متروکه و متبرکه فضاهایی وسیع ایجاد کنیم که بتوانیم دفن محدود برای هر محله در آنها داشته باشیم.

وی ادامه داد: برای انجام این کار از مشاوران سازمان بهشت زهرا (س) کمک گرفتیم و چند جلسه نیز برای شناسایی قبرستان‌های قدیم تهران شامل قبرستان‌های متروکه و متبرکه برگزار شده است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از وجود ۱۴۰ قبرستان متروکه و متبرکه در تهران خبر داد و افزود: ۶۰ تا از این قبرستان‌ها به طور کامل از بین رفته است و تغییر کاربری دادند ولی ۸۰ قبرستان باقی مانده که از این بین تعدادی قبرستان‌های قدیمی و متبرکه است.

عبداللهی با اشاره به مطالعات انجام شده به هر یک از این قبرستان‌ها افزود: پس از جمع‌بندی این موضوع، گزارشات به شهردار تهران و شورای اسلامی شهر تهران ارائه می‌شود و بعد تصمیم نهایی گرفته می‌شود.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در خاتمه با بیان اینکه در حال حاضر در بهشت زهرا(س) تا ۳، ۴ سال آینده مشکلی برای دفن نداریم، ولی برای فاز بعدی را پیگیری اقدام می‌کنیم، گفت: درخصوص دفن مردگان در فضای عمومی صحبت‌هایی شده است ولی به اعتقاد من مدیر این اقدام امکانپذیر نیست. ما ۳۱ نظر داریم که باید کارشناسی شود.
 

 
منبع: ایسنا

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false