فرو ریختن سلاح و مهمات برای داعش | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
فرو ریختن سلاح و مهمات برای داعش

یک منبع محلی در استان الانبار در غرب عراق از اقدام یک هواپیمای ناشناس به فرو ریختن سلاح و مهمات برای عناصر داعش خبر داد.

به گزارش "چغادک نیوز"، یک منبع محلی در استان الانبار در غرب عراق از اقدام یک هواپیمای ناشناس به فرو ریختن سلاح و مهمات برای عناصر داعش خبر داد.

به گزارش السومریه نیوز، یک هواپیمایی ناشناس جعبه های حاوی سلاح و مهمات را برای گروهک تروریستی داعش در صحرای الانبار در نزدیکی منطقه الرطبه

( ۳۲۰ کیلومتری غرب رمادی ) فرو ریخت.

منبع یاد شده افزود: عناصر داعش همه سلاح ها را به منطقه الرطبه منتقل کردند.

گردان های حزب الله درعراق روز جمعه (۶ فوریه ) از فرود آمدن یک بالگرد آمریکایی در یکی از مواضع گروهک تروریستی داعش در منطقه فلوجه خبر داد و اعلام کرد که این بالگرد پس از تیراندازی نیروهای گردان های حزب الله مجبور به فرار شد.

گردان های حزب الله عراق همچنین بر ادامه عملیات رصد کردن خطوط دفاعی داعش تاکید کرد.

هواپیماهای عراقی تاکنون چندین بار محموله های سلاح ، مهمات و پشتیبانی برای گروه تروریستی داعش فروریخته اند که مقام های آمریکایی بعدا مدعی شده اند که این اقدامی غیر عمد بوده است.

منابع اطلاعاتی عراق اوایل دیماه تاکید دارند هواپیماهای نظامی آمریکا به منظور کمک به عناصر داعش برای مقاومت در برابر ارتش و نیروهای داوطلب  مردمی و نیروهای امنیتی چندین بار برای آنها کمکهای تسلیحاتی ارسال کردند.

سازمان تحقیقات تسلیحاتی مستقر در لندن هم پیشتر گزارش کرده بود داعش از مقادیر چشمگیری از تسلیحات از جمله تفنگ های ام ۱۶ استفاده می کند که روی آنها جمله « اموال دولت آمریکا» درج شده است.

در ماه ژوئن نیز آرون کلاین روزنامه نگار آمریکایی در مقاله ای در نشریه ورلد نت دیلی با استناد به منابع مطلع اردنی گزارش کرد اعضای داعش در سال ۲۰۱۲ توسط مستشاران آمریکایی که در پایگاهی محرمانه در اردن دایر شده بود ، آموزش داده شده بودند .

آمریکا به تجهیز و آموزش تروریست های داعش اذعان نکرده است با این همه ژنرال مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک فرماندهی ارتش آمریکا در اظهاراتی در برابر کمیته خدمات نظامی سنای آمریکا اعتراف کرده بود متحدان عرب آمریکا در منطقه داعش را تامین مالی می کنند.

ژنرال توماس مک اینرنی نیز ماه سپتامبر در مصاحبه با فاکس نیوز اعلام کرد از آنجایی که عناصر داعش سلاح های مورد نیاز خود را از کنسولگری آمریکا در بنغازی لیبی که سپتامبر سال ۲۰۱۲ هدف حمله قرار گرفت به دست آورده اند،  باید گفت آمریکا به تقویت بنیه داعش کمک کرده است.

وی افزود: در برخی موارد کمکهای ما در مسیر صحیح و به افراد درست صورت نگرفته است و این باعث ابهام مردم شده است بنابراین باید تاکید کنم  که روش های کمک رسانی ما غلط بوده است.

 
منبع: العالم

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false