قلعه‌نویی: مگر مایلی‌کهن جوانگرایی نکرد؟ | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
قلعه‌نویی: مگر مایلی‌کهن جوانگرایی نکرد؟

سرمربی استقلال ، گفت: اجازه بدهید خیلی در مورد تیم ملی حرف نزنیم اما فقط به چند نکته اشاره می‌کنم. ما در دوره‌های گذشته هم جوانگرایی انجام دادیم مگر مهدوی‌کیا، میناوند، شاهرودی و خداداد عزیزی در زمان سرمربیگری مایلی‌کهن به تیم ملی اضافه نشدند؟ آنها هم بازیکنان جوان بودند.

به گزارش "چغادک نیوز"، امیر قلعه‌نویی در کنفرانس مطبوعاتی قبل از دیدار مقابل پیکان در ابتدای صحبت‌های خود گفت: جا دارد که به محسن فروزان و دکتر هاشمی رئیس بهزیستی تسلیت بگویم. در مورد بازی باید بگویم که استقلال در دو هفته گذشته با بازی‌های منطقی که انجام داد توانست پیروزی‌های ارزشمندی به دست بیاورد و با آرامشی که داریم می‌خواهیم در بازی‌های آینده هم موفق ظاهر شویم.

وی ادامه داد: هر بازی برای ما حکم فینال دارد. بازی با پیکان هم اینگونه است. آنها مربی خوبی در اختیار دارند و دستیاران خوبی هم در این تیم کار می‌کنند. هر تیم که جلوی استقلال قرار می‌گیرد انگیزه خاص خود را دارد. فردا هم پیکان چنین شرایطی دارد اما ما هم استقلال هستیم و برای حفظ جایگاه خود و یا بهتر شدن جایگاه آن به دنبال کسب ۳ امتیاز این بازی هستیم.

وی در رابطه با محرومان و مصدومان استقلال خاطرنشان کرد: در این بازی جاسم کرار را نداریم و مگویان هم همچنان نمی‌تواند برای ما بازی کند. از رفتاری که کرار انجام داد دلخور و ناراحت هستم. به او اعلام کردم باید بیش از این خودش را کنترل کند و با انجام یک اشتباه بچه‌گانه به راحتی از زمین اخراج نشود. در ۱۰ دقیقه پایانی بازی با سایپا به خاطر اخراج کرار فشار بسیار زیادی را متحمل شدیم. کرار باید بداند استقلال متعلق به ۳۰ میلیون هوادار است. نمی‌گویم او با احساسات هواداران بازی می‌کند اما لازم است که بیش از این روی رفتارش کنترل داشته باشد.

وی افزود: کل مجموعه استقلال از رفتار کرار دلخور هستند. او باید رفتارهایی که ما نسبت به او انجام دادیم با رفتارهایی که در گذشته اتفاق افتاده را مقایسه کنند و با الگو قرار دادن این نحوه رفتار، رفتارش را کنترل کند. امروز کمیته انضباطی که باشگاه این مسئله را بررسی می‌کند و با او برخورد می شود.

قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال که آیا کمیته انضباطی باشگاه پس از گذشت یکی دو بازی از سر تقصیرات او می‌گذرد و برخورد خاصی با او نمی‌کند، عنوان کرد: خیر، اینطور نیست.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فکر نمی‌کند بیش از اندازه به جاسم کرار بها داده است، عنوان کرد: وظیفه ما این است که این رفتارها را آسیب‌شناسی کنیم و علاوه بر آن در پی اصلاح این رفتارها بربیاییم. کرار نسبت به سال‌های قبل رفتار بهتری دارد اما نباید چنین عملکردی را در بازی با سایپا از او می‌دیدیم. جا دارد از علیرضا فغانی هم عذرخواهی کنم. او با وجود خستگی در روز خوبی قرار داشت. البته فغانی می‌توانست در آن صحنه مدیریت کند. او کارت زرد را خیلی زود پایین آورد. مدیریت داوری می‌گوید باید کارت را بیشتر نگه داریم تا تأثیر خود را بگذارد. باز هم تأکید می‌کنم فغانی از خوب‌های جامعه داوری است و من بابت رفتاری که جاسم کرار انجام داد از او عذرخواهی می‌کنم.

سرمربی استقلال در خصوص جذب بهنام برزای تصریح کرد: ما چند هفته دنبال این بازیکن بودیم. قصد ما این است که استقلال را جوان کنیم و به همین خاطر به دنبال بازیکنان تیم امید هستیم که می‌توانند بهترین کمک را در این زمینه به ما کنند. چند بازیکن تیم‌ امیدهای استقلال هستند از جمله سلیمانی، محسن کریمی، نورافکن، گروسیان و رمضانی که بازی او را خیلی‌ها دیدند. آنها پشتوانه‌ساز استقلال خواهند بود. من در هر جایی که بودم چنین کاری را انجام دادم و در کنار تیم بزرگسالان یک تیم جوان تشکیل داده‌ام.

قلعه‌نویی با اشاره به زمان حضورش در تیم ملی تصریح کرد: در تیم ملی هم تیم ب تشکیل دادم اما به چشم هیچکس نیامد. نه معینی دید و نه کسی دیگر. من در کرمان، استقلال اهواز، تراکتورسازی، سپاهان و در هر دوره که در استقلال بودم چنین کاری را انجام دادم تا این بازیکنان برای لیگ‌های‌ آینده آماده شوند و به تیم کمک کنند. هم‌اکنون هم کاپیتان تیم امید را به خدمت گرفتیم که در دو سه پست می‌تواند بازی کند و آینده‌دار است. خودش هم علاقه خاصی به استقلال دارد و با وجود اینکه از چند تیم دیگر هم پیشنهاد داشت اما استقلال را انتخاب کرد.

سرمربی آبی‌پوشان در مورد اینکه آیا جوانگرایی در تیم ملی امید را که توسط کی‌روش انجام شده قبول دارد یا خیر، گفت: اجازه بدهید خیلی در مورد تیم ملی حرف نزنیم اما فقط به چند نکته اشاره می‌کنم. ما در دوره‌های گذشته هم جوانگرایی انجام دادیم مگر مهدوی‌کیا، میناوند، شاهرودی و خداداد عزیزی در زمان سرمربیگری مایلی‌کهن به تیم ملی اضافه نشدند؟ آنها هم بازیکنان جوان بودند.

قلعه‌نویی افزود: هم‌اکنون صحبت از تعصب می‌کنند. مگر می‌شود یک بازیکن به پرچم کشورش تعصب نداشته باشد؟! در همه ادوار به همین گونه بوده است. صحبت از نظم و انضباط می‌کنند که قطعا در دوره‌های پیش از من بیشتر هم بوده است و در همه دوره‌ها وجود داشته است. در هیچ دوره‌ای بازیکن سالاری نبوده هر چند که در این دوره یکسری حرف‌ها زده می شد که به نظر می‌رسد بیشتر از دوره‌های گذشته بود اما در دوره من به هیچ عنوان چنین مسائلی وجود نداشت.

وی تصریح کرد: باید نگاه عادلانه وجود داشته باشد. چه مربی خارجی و چه مربی داخلی حالا می‌خواهد برانکو، دایی،‌قطبی و یا هر مربی دیگری باشد. نگاه باید خوب باشد. همه زحمت می‌کشند من هم یکی دو بار به خاطر آمادگی بازیکنان تیم ملی از کی‌روش تشکر کرده‌ام. بازیکنان در این دوره از لحاظ روحی و روانی آماده هستند. ما در نیم فصل اول مشکل عمده‌مان این بود که ملی‌پوشان‌مان از نظر ذهنی آماده نبودند اما در جام ملت‌ها یکسری مسائل دست شان آمد و هم‌اکنون سرباز استقلال هستند و به تیم کمک می‌کنند..

دانا

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false