×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
فیلمبرداری فیلم سینمایی ۹ و پنج دقیقه به پایان خود نزدیک شد

مسئول روابط عمومی پروژه سینمایی ۹ و پنج دقیقه گفت: این فیلم سینمایی که به زندگی و رشادت های سرلشکر خلبان شهید علیرضا یاسینی می پردازد، به روزهای پایانی فیلمبرداری خود نزدیک شد.

به گزارش "چغادک نیوز"، سید نواب موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به شرایط جنگی بودن این فیلم، خوشبختانه به جز دو سه روزی که به خاطر وضعیت جوی پروژه تعطیل شد، مشکل خاصی به لحاظ فیلمبرداری نداشتیم و تاکنون ۴۵ جلسه فیلمبرداری در لوکیشن های متعدد داشته ایم.

مسئول روابط عمومی پروژه سینمایی ۹ و پنج دقیقه گفت: فیلمبرداری این فیلم سینمایی طبق برنامه ریزی پیش رفته و تاکنون ۸۵ درصد فیلمبرداری انجام گرفته و تنها فیلمبرداری چند صحنه جاده ای و یکسری جلوه های ویژه میدانی را در برنامه کاری داریم.

موسوی با اشاره به برخی  لوکیشن‌های این فیلم بیان داشت: یکی از این لوکیشن هایی که فیلمبرداری در آن داشتیم، پایگاه ششم شکاری بود که در بخش های مختلف مثل اتاق جنگ، باند پروازی، شیلترها، بیمارستان و چندین لوکیشن دیگر در پایگاه فیلمبرداری انجام شد.

وی با اشاره به لوکیشن بصره عراق که تقریبا ۴۵ درصد قصه در همین لوکیشن می گذرد، ادامه داد: این لوکشین را نیز در منطقه قباکلکی اهرم و اطراف آن فیلمبرداری کردیم و لوکیشن خرمشهر را نیز در شهر آبپخش و روستاهای اطراف آن گرفتیم که جا دارد از سازمان آبفا آبپخش بخاطر همکاری با ما در این پروژه سینمایی تشکر کنیم.

موسوی با اشاره به لوکیشن منازل سازمانی خلبان ها اضافه کرد: فیلمبرداری این بخش از فیلم  نیز در کمپ مروارید نیروگاه اتمی فیلمبرداری کردیم و در این راستا هم از مسئولان نیروگاه اتمی بوشهر تقدیر می کنم.

وی با بیان اینکه بخش کوچکی از فیلمبرداری این پروژه سینمایی مانده است، افزود: فیلمبرداری بخشی از این فیلم را نیز در روزهای پایانی در فرودگاه مهرآباد تهران فیلمبرداری خواهیم کرد.

مسئول روابط عمومی پروژه سینمایی ۹ و پنج دقیقه گفت: ما در این پروژه سینمایی سه ماه پیش تولید داشتیم که شاید بیشترین وقت بچه های تولید و صحنه صرف همگام سازی و تهیه لوکیشن ها و همچنین آکسسواره صحنه مرتبط با دهه ۶۰ و دوران دفاع مقدس شده که تهیه این وسایل واقعا کاری بسیار مشکل بود.

موسوی با اشاره به اینکه شاید به تعبیری این اولین فیلم دفاع مقدسی است که تماما با امکانات خود استان بوشهر و همچنین عوامل و هنرمندان هم استانی ساخته می شود، متذکر شد: کار کردن در ژانر دفاع مقدس آن هم در یک استان جنوبی و دور از امکانات مرکز با در نظر گرفتن اینکه این پروژه با جنگنده و مسائل پروازی داشته باشید، واقعا بسیار مشکل است.

موسوی تصریح کرد: امیدوارم با تلاشی که انجام گرفته است بتوانیم گوشه ای از حماسه های این شهید بزرگوار و همچنین رشادت های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی به خصوص پایگاه ششم شکاری شهید یاسینی بوشهر را به تصویر بکشیم.

مسئول روابط عمومی پروژه سینمایی ۹ و پنج دقیقه گفت: این فیلم سینمایی محصول صدا و سیمای مرکز بوشهر و با همکاری نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به عوامل این فیلم افزود: نویسنده و کارگردان این فیلم مسعود نجف پور، دستیار اول و برنامه ریز امید میرزایی، مدیر صحنه فریبا نجفی، مدیر فیلمبرداری آیین ایرانی، طراح صحنه و لباس رضا قادری فر، صدا بردار  جمال دهقان، روابط عمومی، عکاس و فیلمبردار پشت صحنه سید نواب موسوی، طراح چهره پردازی جلال امیری مرند و مدیر تولید عباس حیدری است.

موسوی با اشاره به بازیگران این فیلم سینمایی ابراز داشت: ساسان جاهدین، مارال حداد، عباس جوادی، منوچهر سلطانی، بنیامین معینی کیا، مجید فیلی، مهدی جلالی، وحید کاردانی، سید محمد موسوی نژاد، محمد ملکی، شاهین بهرام نژاد، لیلا دمان و تعداد دیگری از هنرمندان بوشهر بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

گفتگو: حسین غلامی

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false