×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
حضور ملکۀ اردن در تظاهرات ضد داعش+تصاویر

همسر پادشاه اردن برای ابراز همدردی با خانواده خلبان اردنی که به دست عناصر داعش سوزانده شد در تظاهرات روز جمعه امان شرکت کرد.

به گزارش "چغادک نیوز"، هزاران نفر از مردم اردن، پس از نماز جمعه، با حضور در خیابان‌های پایتخت، جنایت هولناک داعش در زنده سوزاندن معاذ الکساسبه، خلبان این کشور را محکوم کرده و خواهان نابودی کامل این گروه تکفیری شدند.

ملکه رانیا همسر پادشاه اردن به همراه ده‌ها هزار نفر از مردم اردن روز جمعه برای محکوم کردن تروریسم و افراط گرایی همچنین دادن وعده قصاص به قاتلان معاذ الکساسبه در امان تظاهرات کردند.

ملک عبدالله پادشاه اردن و همسرش ملکه رانیا بعد از ظهر پنج‌شنبه برای عرض تسلیت و اظهار همدردی با خانواده ستوان معاذ الکساسبه خلبان کشته شده به دست داعش در استان الکرک، با پدر، مادر و همسرش ملاقات کردند.

ملکه رانیا همسر پادشاه اردن با حضور در این مراسم که در منزل خانواده الکساسبه برگزار شده بود با مادر این خلبان ابراز همدردی کرده و گفت: معاذ فرزند، برادر و قهرمان براى همه اردنى‌هاست و در خاطره و ذهن همه باقی خواهد ماند. او قهرمانی است که زندگی خود را فدای دین و وطن کرد.

ملکۀ اردن در تظاهرات روز جمعه که با حضور گروه‌های مردمی، احزاب، اتحادیه‌ها و جوانان اردنی از مقابل مسجد حسینی به سمت میدان النخیل در امان  برای اعلام وحدت ملی و همبستگی در تشکیل صف واحد جهت گسترش مشارکت این کشور درجنگ علیه تروریسم صورت گرفت تصویری از خلبان کشته شده اردنی در دست داشت.

مردم خشمگین اردن با برپایی تظاهرات ضمن محکوم کردن جنایت زنده سوزاندن معاذ الکساسبه خلبان اردنی توسط داعش از مقامات سیاسی، نظامی این کشور خواستار انتقام از خون وی شدند.

ملک عبدالله دوم پادشاه اردن چهارشنبه گذشته در جلسه با فرماندهان ارشد ارتش وعده پاسخ کوبنده به گروه تروریستی داعش داد و گفت: خون الکساسبه هرگز هدر نخواهد رفت.

یکی از تظاهرکنندگان گفت: ما انتقام قتل خلبانمان را خواهیم گرفت. ارتش اردن و نهادهای امنیتی آن می‌توانند اعضای داعش را در خانه‌هایشان هدف حمله قرار دهند.

یکی دیگر گفت: امروز روز دفاع از بشریت در مقابل این جنایت است که بوسیله این سازمان جنایی صورت گرفت. آیا می‌توانید سوزاندن یک نفر را به این شکل تصور کنید؟ آیا شما حیوانات و پرنده‌ها را می‌سوزانید؟ دین ما این کار را ممنوع کرده و وجدان بشری هم آن را رد می‌کند. حقوق بشر کجاست؟ سازمانهای بین المللی کجا هستند؟ سه دین اصلی کجا هستند تا این اقدام را محکوم کنند؟

معترض دیگری هم گفت: ما بشدت به داعش پاسخ خواهیم داد. جوانان ما تحت فرمان پادشاه‌مان آماده مبارزه هستند. ما همه جانمان را فدای معاذ و شاه می‌کنیم.

ارتش اردن روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد جنگنده‌های اردنی حملات جدیدی علیه «اهداف گزینش شده» داعش انجام دادند.

در این بیانیه آمده است، چند اسکادران از جنگنده‌های نیروی هوایی اردن روز جمعه حملاتی به اهداف گزینش شده گروه تروریستی داعش انجام دادند و پس از نابود کردن اهدافشان سالم به پایگاه‌های خود بازگشتند.

در این بیانیه توضیح داده نشده که این حملات در سوریه یا در عراق صورت گرفته است.

 
 
 
منبع: ابنا

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false