ماهواره فجر، کنگره آمریکا را هم نگران کرد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
ماهواره فجر، کنگره آمریکا را هم نگران کرد

یکی از اعضای ارشد کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا به خبر پرتاب ماهواره ایرانی «فجر» به فضا واکنش نشان داد.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از فارس، «مایک راجرز»، رئیس یکی از کمیته‌‌های تخصصی کمیسیون نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای به خبر پرتاب ماهواره بومی «فجر» به فضا واکنش نشان داد.

 

اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع روز دوشنبه اعلام کرد متخصصان ایرانی موفق شده‌اند با فرمان رئیس‌جمهور چهارمین ماهواره بومی جمهوری اسلامی ایران را با نام  «فجر» به فضا پرتاب و در مدار زمین قرار دهند.

 

راجرز در این  این بیانیه که روز چهارشنبه روی وب‌سایت رسمی مجلس نمایندگان آمریکا قرار گرفت در واکنش به این خبر با ابراز نگرانی از پیشرفت‌های موشکی ایران به انتقاد از دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا پرداخته است.

 

وی با اشاره به لایحه بودجه پیشنهادی اوباما برای سال ۲۰۱۶ میلادی رئیس جمهور آمریکا را به تضعیف ارتش آمریکا متهم کرده است.

 

به گفته این نماینده ارشد کنگره، اوباما در حالی که کشورهایی مانند ایران به توسعه سامانه‌های موشکی پیشرفته و برنامه‌های فضایی خود ادامه می‌دهند کماکان فاقد هر گونه راهبرد بلند مدت برای ارتش و دفاع ملی آمریکا است.

 

در بخش دیگری از بیانیه راجرز آمده است: «این، برای دوست و متحد ما اسرائیل هم تحولی نگران‌کننده است. تهدیدهای مداوم ایران برای نابودی اسرائیل و پیشرفت‌های آنها در فناوری‌های موشکی باید مایه بیشترین نگرانی برای آمریکا باشد.»

 

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false