×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
نامزدهای کتاب سال در ۵ گروه اعلام شد

دبیرخانه سی‌ودومین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی آثار راه‌یافته به مرحله دوم داوری در گروه‌های روانشناسی، معماری و شهرسازی، تربیت بدنی، موسیقی و هنرهای تجسمی را اعلام کرد.

به گزارش "چغادک نیوز"، در گروه روانشناسی کتاب‌های «روانشناسی یادگیری» اثر پروین کدیور از سازمان سمت، «نظریه‌های روانشناسی اجتماعی» تالیف درک چدی با ترجمه زهره خلیلی از انتشارات آوای نور، «آسیب‌شناسی خانواده» اثر نیل‌فروشان و عابدی و دیگران از دانشگاه اصفهان به مرحله دوم داوری رسیده‌اند.

در گروه معماری و شهرسازی نیز کتاب‌های «معماری جمعی» اثر سیدغلامرضا اسلامی و حامد کاملنیا از انتشارات دانشگاه تهران، «از آشوب ادراک تا شناخت معماری» اثر ساناز افتخارزاده از انتشارات علم معیار رویال، «گنجینه فرهنگ آثار معماری ایران» تألیف لیلا پهلوان‌زاده از معمارخانه باغ نظر، «طراحی مفهومی ساختمان‌های بلند» اثر محمود گلابچی و نجمه ماستری از انتشارات دانشگاه تهران، «آلاچیق» اثر شهروز جدی مغانلو از پژوهشگاه میراث فرهنگی و «مسجدجامع اصفهان» اثر گالدیری ترجمه عبدالله جبل‌عاملی از انتشارات فرهنگستان هنر انتخاب شده‌اند.

در گروه تربیت بدنی کتاب‌های «روش تحقیق در تربیت بدنی» اثر جری آر. تامس و جک کی. نلسون با ترجمه رحمت‌الله صدیق سروستانی و «آمادگی جسمانی پیشرفته» اثر ویوان اچ. هیوارد با ترجمه آزاد و حامی‌نیا از انتشارات سازمان سمت و «روانشناسی ورزش مفاهیم و کاربردها» اثر ریچارد.اچ. کاکس با ترجمه شهلا پاکدامن و نگین ناصری از دانشگاه شهید بهشتی به مرحله دوم رسیده‌اند.

در گروه موسیقی نیز کتاب‌های «موسیقی کبیر» اثر مهدی برکشلی از انتشارات سروش، «ترجمه شرح مبارک‌شاه بخاری بر ادوار اُرموی در علم موسیقی» تصحیح و ترجمه سیدعبدالله انوار از مؤسسه تألیف، ترجمه و نشر آثار هنری و «شعر و موسیقی در نوحه‌های طهران قدیم»، پژوهش، تصحیح و نت‌نویسی: مهدی امین فروغی از دفتر نشر فرهنگ اسلامی انتخاب شده‌اند.

در گروه هنرهای تجسمی «شاهنامه شاه طهماسبی» اثر گروه مولفان از مؤسسه تألیف، ترجمه و نشر آثار هنری و «شاهکارهای هنر ایران در مجموعه‌های لهستان» ویراستار علمی: تادئوش مایدا، ترجمه مهدی مقیسه و داوود طبایی از مؤسسه تألیف، ترجمه و نشر آثار هنری به مرحله دوم داوری کتاب سال راه یافته‌اند.

سی‌ودومین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی بهمن‌ماه امسال به همت موسسه خانه کتاب برگزار می‌شود.

 
منبع: ایسنا

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false